گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

بزرگترین مجتمع گلخانه ای کشور در استان اردبیل در دست اجراست

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی ، فرمانداران شهرستانهای بیله سوار و پارس آباد و جمعی از مدیران شهرستانهای یاد شده و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از مجتمع گلخانه های در دست اجرا و آماده بهره برداری بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل ، استاندار اردبیل در حاشیه این بازدید گفت: بزرگترین مجتمع گلخانه ای کشور در شمال استان در حال  احداث است که تلاشها، مدیریت و جدیت و دقت مجموعه جهاد کشاورزی استان قابل تحسین است . این مجتمع گلخانه ای ۱۵۰۰ هکتار را در بر می گیرد که به لطف خدا و تلاش و همت مسئولین و دست اندرکاران تولید ۴۰۰ هکتار آن واگذار شده است . در حدود ۱۱۰ هکتار از این مجتمع نیز در دست اجراست که ۲۰ هکتار از این سطح نیز بزودی واگذار شده و به بهره برداری خواهد رسید .

وی در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات و همکاریهای فرمانداران و مسئولین خدمات رسان بویژه مجموعه جهاد کشاورزی استان  افزود: این مجتمع گلخانه ای با هدف صادرات محور  در دست اجراست . برای اینکه تولید کنندگان و دست اندرکاران تولید محصولات گلخانه ای در مشکل فروش محصولات خود در آینده مواجه نشوند خط ریلی جمهوری آذربایجان با ایران نیز در دست اقدام است که امید واریم با بهره برداری از این خط راه آهن بتوانیم زمینه های توسعه و رشد وشکوفایی تولیدات محصولات گلخانه ای در استان را بیش از پیش فراهم آوریم .

این مقام مسئول در خصوص وضعیت اشتغالزایی این طرح عظیم نیز تصریح کرد: بررسی ها و نظرات کارشناسان حکایت از این دارد که به ازاء هر هکتار برای ۵ الی ۷ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد و لازم است دست اندرکاران و صاحبان این گلخانه ها که معمولا در سطح ده الی ۵۰ هکتاری می باشد ضمن رعایت استانداردهای لازم در احداث سازه های مربوطه حتی بعد از بهره برداری ورساندن به تولید در شاخص های مهم بسته بندی ، تامین نیاز داخلی و برای استاندارد نهایت جدیت و دقت را اعمال نمایند

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا