گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

​لزوم شناسایی نقاط آسیب پذیر و حادثه خیز در وقوع حوادث طبیعی در بخش کشاورزی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: حفظ آمادگی و اتخاذ اقدامات پیشگیرانه، شناسایی و رفع خطر پذیری نقاط آسیب پذیر و حادثه خیز در وقوع حوادث طبیعی در بخش کشاورزی از قبیل سرمازدگی و سیل ضروری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، غلامعلی مرادی در جلسه کارگروه مشترک خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان افزود: سالانه ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این استان تولید می‌شود که وقوع سرمازدگی و مخاطرات طبیعی در کاهش این میزان تولید تاثیر گذار است.

مرادی اظهار کرد: با توجه به پیش رو بودن فصل زمستان و نزول بارش های پاییزه و افت دما در برخی از نقاط استان، باید برنامه ریزی مدون و اهتمام ویژه ای در به کارگیری تمام ظرفیت ها جهت انجام به موقع اطلاع رسانی، هشدار و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد:  در سال زراعی ۹۷-۹۸  سرمازدگی و یخبندان بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان به محصولات زراعی و باغی استان خسارت وارد کرد.

معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به اقدامات پیشگیرانه‌ای که باغداران و زارعین برای پیشگیری از سرمازدگی می‌توانند انجام دهند، اشاره کرد و افزود: باغداران ، گلخانه داران، زارعین و زنبورداران، دامداران از هم اکنون اقدامات و تمهیدات لازم را برای محافظت از درختان و باغ‌ها و تاسیسات خود در برابر سرمازدگی انجام دهند تا در مواقع بحران غافلگیر نشوند.

مرادی خاطر نشان کرد: سرمازدگی محصولات یکی از چالشهای اساسی بخش کشاورزی است که یکی از راهکارهای رفع آن اجرای طرح بیمه فراگیر در این بخش اقتصادی است که باید برای تحقق این امر مهم فرهنگ سازی شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا