گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

شرایط واحد اتحادیه‌ اوراسیا برای قرنطیه گیاهی

مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور گفت: خوشبختانه اتحادیه‌ی اوراسیا لیست واحد را برای آفات در نظر گرفته و شرایط واحدی را برای قرنطینه گیاهی دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا، مریم جلیلی مقدم مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور در «همایش آشنایی با فرصت‌های تجاری بخش کشاورزی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا» بابیان اینکه درخواست خود را برای اعلام شرایط به کشورهای عضو اتحادیه‌ی اوراسیا ارسال کرده‌ایم، گفت: خوشبختانه بر اساس پاسخ کشور بلاروس، کشورهای عضو این اتحادیه، مانند اتحادیه اروپا یک لیست واحد را برای آفات در نظر گرفته و شرایط واحدی را برای قرنطینه گیاهی دارند.

وی افزود: همچنین در راستای ایجاد این توافق‌نامه سوالاتی را که کشورهای عضو منطقه اوراسیا مطرح می‌کردند، تا با سیستم قرنطینه کشورمان آشنا شوند، پاسخ‌داده‌شده است.

جلیلی مقدم بابیان اینکه با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا به‌صورت مجزا نیز موافقت‌نامه و یادداشت تفاهم امضا شده است، گفت: بر اساس ماده ۱۸ آیین‌نامه اجرایی سازمان حفظ نباتات تمامی محصولاتی که از کشور خارج می‌شوند باید دارای گواهی بهداشت باشند و صادرکنندگان باید برای اجرای این موضوع اهمیت زیادی قائل شوند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ايانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا