گروه مشاوران برندینگ فراسو
گياه
تازه‌ها

شرایط نگهداری از درختچه توری

معرفی درختچه توری

خصوصیات گیاهی درختچه توری :

ارتفاع این درختچه بین ۳ تا ۷ متر است. درختچه ای است متراکم و خمره ای چند شاخه با پوست تنه سفید، خاکستری. برگ های این درختچه در بهار هنگام شکوفا شدن صورتی هستند و سپس سبز تیره می شوند و در پاییز به رنگ قرمز آتشین در آمده و قبل از ریزش زرد می شوند. گل های این گونه صورتی و قرمز هستند. انواع گل سفید، گل بنفش و آبی آن نیز در بازار وجود دارد. میوه این درختچه به صورت کپسول های چوبی قهوه ای، به حالت خوشه ای و پایا است که منظره ناخوش آیندی ایجاد می کند. دارای سیستم ریشه ای سطحی و سرعت رشد متوسط تا کندی می باشد.

کاربرد این درختچه درحواشی خیابان، پاسیو، تک درخت و یا حتی به صورت گلدانی است. بسته به نیاز می توان توسط هرس فرم و اندازه، این گیاه را به شکل درخت کوتاه یا درختچه بزرگ آورد. این درخت در نواحی گرم و خشک بهتر رشد می کند و گل های خوش رنگ تولید می کند. برای کشت در نواحی مرطوب و ساحلی توصیه نمی شود چون گل ها بازنشده و گیاه مورد حمله سفیدک نیز قرار می گیرد.

نیاز های طبیعی درختچه توری :

آب وهوا: با گرما و سرما سازگاری دارد ولی یخبندان ممتد و طولانی را نمی پذیرد. در نواحی سرد ریشه ها توسط مالچ از یخ زدن محافظت شود. بهترین رشد را در نواحی گرم و خشک دارد.

خاک: انواع خاک ها حتی قلیایی ها را تا حدی تحمل می کند. خاک لومی عمیق، مرطوب و بارور با زهکش خوب را ترجیح می دهد. در تابش مستقیم خورشید رشد کرده ولی مناسب شرایط ساحلی و مرطوب نیست.

نگه داری درختچه توری:

به طور کلی نگه داری فرم درختچه این گیاه ساده تر از فرم درختی آن است.

هرس: در صورتی که فرم درختی مورد نظراست شاخه های اولیه نهال جوان را طوری هرس کنید تا فقط یک تنه باقی بماند. گل ها روی شاخه های یک ساله رشد می کند لذا سرشاخه ها را پس از گل دهی نوک چینی نمایید. خوشه های میوه و تنه جوش و پاجوش را مرتب حذف نمایید.

تغذیه: تغذیه خاصی نیاز ندارد.

آبیاری : ماهی یک بار آبیاری فراوان می خواهد.

آفات و بیماری ها: شته و سفیدک، در صورت نیاز با مالاتیون سم پاشی شود. بهتر است اطراف گیاهانی که شدیدا مورد حمله شته قرار می گیرند (مانند رز) کاشته نشود.

عیوب : جابجایی آن مشکل است. تنه جوش و پاجوش زیاد تولید می کند.

 

 

۰%

امتیاز کاربر: ۴.۴ ( ۱ نتایج)
منبع
تالاب
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا