گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تاثیر باران بر افزایش قیمت تمام شده تولید برنج رشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: بارش باران هزینه تمام شده تولید برنج را برای شالیکاران افزایش داد.

مسعود اسدی پرور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ظهور خوشه برنج در ۸۲ درصد از شالیزارهای شهرستان رشت گزارش شده است، اظهار کرد: شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است که در اغلب شالیزارهای این شهرستان برنج بومی تولید می شود که از با کیفیت ترین برنج های کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه در ۶۲ درصد از شالیزارهای شهرستان رشت نیز خوشه دهی مشاهده شده است، ادامه داد: برداشت برنج در شهرستان رشت آغاز شده است، تاکنون فقط در حدود چهار هکتار از شالیزارهای این شهرستان برداشت برنج انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت با اشاره به بارش باران و تاثیر آن بر شالیزارهای رشت تصریح کرد: مشخص است که بارش باران در برخی از شالیزارها ورس یا خوابیدگی ایجاد خواهد کرد.

وی یاد آور شد: برای اعلام نتیجه این تاثیر باید تا پایان بارندگی ها صبر کنیم و به محض کسب اطلاعات دقیق اطلاع رسانی به رسانه ها اعلام خواهد شد.

اسدی پرور با بیان اینکه ورس در شالیزارها موجب می شود که برای شالیکاران برداشت محصول کمی سخت تر انجام شود، تصریح کرد: ورس موجب افزایش هزینه تمام شده تولید برنج نیز خواهد شد.

وی در ادامه به خسارت های احتمالی آفتاب پس از این باران در شالیزارهای رشت هشدار داد و خاطرنشان کرد: بیماری بلاست ممکن است در آن زمان شالیزارها را درگیر کند.

اسدی پرور گفت: به کشاورزان توصیه کرده ایم حتما آب ناشی از باران را با بازکردن کرت های شالیزار از مزارع خود خارج کنند و پس از اتمام بارندگی از سمپاشی در شالیزارها در صورت نیاز غافل نشوند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا