گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

باید کشاورزی به سمت گیاهان کم‌آب بر سوق پیدا کند

باید کشاورزی به سمت گیاهان کم‌آب بر سوق پیدا کند و از این رو توسعه کِشت گلخانه‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، رضا مظلومی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کاشان  ضمن اشاره به میانگین بالای کشاورزان و بهره‌برداران آذر شهرستان کاشان گفت: خرده مالکی به یکی از دغدغه‌های بخش کشاورزی تبدیل شده است و از این رو ساماندهی در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

او ضمن اشاره به بحران آب در منطقه کاشان و کمبود در این زمینه گفت: با توجه به کمبود آب باید کشاورزی به سمت گیاهان کم‌آب بر سوق پیدا کند و از این رو توسعه کِشت گلخانه‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

توسعه گلخانه‌ها یکی از راه‌های گسترش کِشت با مصرف آب پایین است در حالی که دولت در این زمینه مشوق‌هایی را نیز در نظر گرفته است، اما در این مسیر فراز و نشیب‌هایی وجود دارد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کاشان در مورددغدغه‌های پیش روی سرمایه‌گذاران در تاسیس گلخانه گفت: فراز و نشیب‌های پیش رو در تخصیص تسهیلات برای سرمایه‌گذاران به یک دغدغه تبدیل شده است و از این رو لازم است در روند تخصیص منابع تسریع صورت پذیرد.

مظلومی گفت: گیاهان دارویی نیز از آن گروه محصولاتی است که نیاز به منابع آبی پایینی دارد و از این رو لازم است تا حمایت‌های لازم در این زمینه از کشاورزان صورت پذیرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا