گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

گوجه فرنگی بوشهر به بازار آمد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت محصول گوجه‌فرنگی خارج فصل (پاییزه ) از مزارع شهرستان‌های جم و دشتستان این استان آغاز شد.

خسرو عمرانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سال زراعی جاری  ۱۱هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی این استان براساس الگوی ابلاغی زیر کشت محصول گوجه‌فرنگی خارج فصل رفت که پیش‌بینی می‌شود ۶۰۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

وی بیان کرد: این مزرعه‌ها بصورت پیش‌کار و خارج از فصل کشت و محصول برداشت شده است و بصورت تازه‌خوری در استان بوشهر و استان‌های همجوار، بازار و میدان‌های میوه و تره بار کلان شهرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عمرانی  اضافه کرد: ۶۰ درصد از محصول برداشت شده از مزرعه‌های گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر به صورت تازه خوری و ۴۰ درصد فرآوری شده مصرف می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: این استان در بحث گوجه فرنگی خارج از فصل نسبت به استان‌های هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرمان محصول پیش‌رس دارد و گوجه فرنگی آن زودتر از استان‌های دیگر برداشت می‌شود.

وی با اشاره به صادرات سالانه به صورت میانگین ۲۷۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی از استان بوشهر بیان کرد: همچنین امسال برای صادرات ۳۰۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل به کشورهای عراق، قطر، افغانستان، پاکستان و روسیه برنامه‌ریزی شده‌است.

عمرانی اضافه کرد: کشت گوجه‌فرنگی در استان بوشهر به‌صورت پاییزه و زمستانه انجام و برداشت محصول نیز از آبان آغاز و تا اردیبهشت ادامه دارد و کمترین میزان برداشت مربوط به آبان ماه و بیشترین میزان برداشت در دی ماه است.

وی یادآورشد: سال گذشته از سطح ۱۱هزار و ۲۰۰ هکتار ۵۶۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی در استان بوشهر برداشت و به  بازار عرضه شد.

در استان بوشهر ۳۱۴ هزار و ۳۲۰ هکتار زمین‌های زیر کشت محصولات زراعی و باغی است و تولیدات اصلی این استان ۱۶۰ هزار تن خرما از سطح ۳۴هزار و ۶۰۰ هکتار نخلستان و  ۶۰۰ هزار تن گوجه فرنگی از سطح ۱۱هزار و ۴۰۰ هکتار  است.
در مجموع سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی شامل سبزی و صیفی و جالیز در استان بوشهر تولید می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا