گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

از روزهای پایانی برداشت انگور تا مراسم شیره پزی سنتی در شهرستان سامان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از روزهای پایانی برداشت انگور از تاکستان‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از روزهای پایانی برداشت انگور از تاکستان‌های این شهرستان خبر داد.

احمدزاده گفت: ارقام عمده انگور شهرستان سامان شامل عسگری، بیدانه قرمز، بیدانه سفید، سیاه محلی، شاهانی، کاشمری است، اما در چند سال اخیر ارقام جدید وارد سامان شده است که هم اینک برخی از ارقام مانند فلیم سیدلس، پرلت سیدلس، بلک سیدلس و ترکمن ۴ به باردهی رسیده اند.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت انگور در سامان ۳۳۰ هکتار است گفت: امسال خشکسالی موجب آسیب به باغات انگور این شهرستان و کاهش کمیت و کیفیت این محصول شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان  اظهار داشت: ۶۰ درصد از کل انگور تولیدی شهرستان به صورت تازه خوری در استان و استان‌های همجوار مصرف شده و ۴۰ درصد باقیمانده تبدیل به کشمش ،شیره و…..می‌شود.

احمدزاده تصریح کرد : انگور از دیر باز جایگاه ویژه ای بین محصولات باغی داشته است و با توجه به طبع گرم این ماده غذایی، به صورت کشمش، مویز، سرکه و شیره انگور مورد استفاده قرار میگیرد.

وی با بیان اینکه شیره‌پزی در سامان قدمت دیرینه دارد که بعد از برداشت انگور انجام میشود گفت: این روزها جنب و جوش شیره پزی در کوچه پس کوچه های سامان دیده میشود.

احمدزاده در پایان گفت: شیره انگور دارای مقادیر فراوانی ویتامین آ، ب و ث است که به لحاظ درمانی میتوان به درمان کم خونی، ضعف عمومی بدن، سرفه های مزمن و لاغری مفرط  و بالا بردن سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا