گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

قیمت هویج بالاتر از عرف معمول است/تقاضا موجب گرانی شد

مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه قیمت کنونی هویج در بازار، اندکی بالاتر از عرف معمول است، گفت: بخشی از هویج مورد نیاز اصفهان نیز از سایر استان ها وارد می شود، اما با توجه به خشکسالی در کشور و همچنین مصرف بالای هویج به دلیل شیوع کرونا، عرضه و تقاضا این محصول برهم خورده و شاهد افزایش قیمت آن هستیم.

پیمان فیروزنیا در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت نابسامان هویج در بازار، اظهار کرد: باید توجه داشت که اصفهان، استان بزرگی در زمینه کشت هویج نیست و سالانه حدود ۱۷۰ هکتار کشت هویج دارد.

وی با بیان اینکه خشکسالی بر کشت این محصول اثر گذاشته و عمده مناطق کشت آن از جمله فلاورجان درگیر بی آبی است، افزود: سال گذشته حدود ۱۷۵ هکتار کشت هویج در استان انجام شد، اما امسال برآورد می شود میزان کشت آن به ۱۵۰ هکتار کاهش یابد.

مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: به دلیل خشکسالی و افزایش هزینه های تولید برآورد می شود امسال کشت هویج در استان اصفهان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یابد.

وی همچنین یادآور شد: عملکرد استان، حدود ۴۵ تن در هکتار است و باید توجه داشت تولید بالایی در کشت هویج نداریم.

فیروزنیا با بیان اینکه برداشت هویج در استان تدریجی است، گفت: در حال حاضر برداشت هویج در مناطق معتدل همچون فلاورجان در حال انجام است و به تدریج در مناطق سردسیر از حدود ۲۰ روز دیگر انجام می شود.

مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه همواره در این شرایط دلالان وارد بازار می شوند، گفت: بسیاری از کشاورزان به دلیل مشکلات مالی ممکن است پیش از برداشت محصول، تولید خود را با هزینه ای در اختیار دلالان قرار دهند و یا اینکه همواره دلالان از محصولاتی که مازاد تولید دارند، سواستفاده می کنند.

وی تاکید کرد: اگرچه سال گذشته دلالان و واسطه ها به بازار هویج وارد نشدند، اما امسال به دلیل برهم خوردن عرضه و تقاضا به بازار ورود پیدا کرده اند.

مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: اگرچه هزینه های تولید محصولات کشاورزی افزایش یافته است، اما در حد قیمت موجود هویج در بازار نیست.

وی گفت: قیمت کنونی هویج در بازار، اندکی بالاتر از عرف معمول است و به نظر می رسد به مصرف بالای این محصول در بازار برمی گردد.

فیروزنیا تاکید کرد: به طور قطع خشکسالی بر کشت هویج اثرگذار است، چراکه این محصول نیازمند آب بالایی است و خشکسالی موجب کاهش سطح زیرکشت آن شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا