گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

توزیع ۵۴ هزارکیلو مواد گندزدا برای سالم سازی آب روستاها در همدان

رئیس اداره کنترل کیفی و امور آزمایشگاه های شرکت آبفار همدان از توزیع ۵۴ هزار کیلوگرم مواد گندزدا برای کلرزنی و گندزدایی آب شرب روستاهای استان همدان خبر داد

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر سلگی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از توزیع ۵۴ هزار کیلوگرم مواد گندزدا شامل پرکلرین، گاز کلر و نمک برای کلرزنی و گندزدایی آب شرب روستاهای استان همدان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه ابتدایی سال جاری، تعداد ۳۴ دستگاه کلریناتور جدید برای گندزدایی آب شرب روستاهای استان نصب و راه اندازی شد، گفت: این دستگاه‌ها اغلب جایگزین دستگاه‌های فرسوده و مستهلک قبلی شدند.

وی عنوان کرد: نصب کلریناتور جدید موجب افزایش مطلوبیت کلر باقی مانده در آب شرب روستاها می‌شود.

سلگی در ادامه با بیان اینکه در بازه زمانی مذکور ۵۴ هزار کیلوگرم مواد گندزدا شامل پرکلرین، گاز کلر و نمک جهت کلرزنی و گندزدایی آب شرب روستاهای استان توزیع و مصرف شد؛ عنوان کرد: برای آب شرب روستاهای غیر تحت پوشش نیز تاکنون ۴۴ دستگاه کلریناتور برای گندزدایی و کلرزنی آب شرب روستاها نصب و راه اندازی شده که این تعداد ۱۴ هزارو ۹۴۰ خانوار در این روستاها را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سامانه ۱۵۲۳ به منظور پی گیری و رفع نواقص کلرزنی و نشتی‌های موجود در شبکه و خدمات مطلوب‌تر از طریق اطلاع رسانی خانه‌های بهداشت، دهیاران و اعضا شوراهای اسلامی روستاها و تمامی مردم روستاها راه اندازی شده است؛ اظهار داشت: در راستای سالم سازی هرچه بیشتر آب آشامیدنی در روستاهای استان؛ بازدیدهای مشترک نیز بین کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان‌ها و کارشناسان کنترل کیفی شرکت از شبکه و تأسیسات آب شرب روستاها بصورت هفتگی انجام می‌شود.

سلگی همچنین بیان کرد: انجام نمونه برداری‌های میکروبی به صورت ماهانه از شبکه آب شرب روستاها توسط کارشناسان شرکت آب و فاضلاب روستایی و مر کز بهداشت استان به صورت جداگانه انجام می‌شود و موارد نامطلوب تا حصول نتیجه پی گیری می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا