گروه مشاوران برندینگ فراسو
دانستنی‌هاطيور

اهمیت قفس بلدرچین در پرورش آن

قفس در پرورش بلدرچین یکی از مهمترین نکات در پرورش بلدرچین می باشد.

قفس در پرورش بلدرچین

قفس در پرورش بلدرچین یکی از مهمترین نکات در پرورش بلدرچین می باشد. متاسفانه یکی از عواملی که تاکنون باعث شده از سایر طیور استقبال نشود عدم تجهیزات مناسب بوده است. برای سود بیشتر در پرورش بلدرچین داشتن تجهیزات مورد نیاز و اولیه مهم می باشد. بهتر است  برای شروع کار پرورش بلدرچین از دستگاه جوجه کشی مناسب و فول دیجیتال از شرکت معتبر خریداری شود و بعد از تهیه دستگاه جوجه کشی، قفس بلدرچین از مهمترین تجهیزات در پرورش می باشد.

انواع قفس:

منبري يا كاليفرنيايي: در اين مدل كود در كف سالن ريخته شده و يا درون گودالي كه در كف در نظر گرفته شده ريخته مي شود و توسط يك طيقه به بيرون سالن هدايت مي شود اين گونه فقس ها براي پرورش بلدرچين در واحد هاي صنعتي ونيه صنعتي توصيه نمي شود.

طبقه اي (باطري) : كود درون سيني يا نوار نقاله زير هر طبقه ريخته مي شود و به طور اتوماتيك يا دستي تخليه مي شود اين نوع از قفس بلدرچين مناسب ترين حالت براي پرورش بلدرچين مي باشد.

۱-ابعاد:

تجربه نشان داده كه بلدرچين هاي تخمگذار در اجتماع هاي ۲۰-۳۰ به بالا محصولات بهتر و بيشتري توليد مي كنند. و همچنيين براي كنترل بهتر بيماري ها و حذف سريعتر پرنده هاي معيوب اجتماع هاي بيشتر از ۳۰ بلدرچين مفيد فايده نبوده. لذا از باكس هايي استفاده شود كه بيشتر از ۳۰ بلدرچين با هم در ارتباط نباشند

بهترين ابعاد براي اين تعداد ۳۵* ۹۰ سانتي متر مي باشد و ارتفاع مناسب ۲۵ الي ۳۰ سانتي متر مي باشد.

۲-جنس قفس:

بهترين جنس براي ساخت فقس بلدرچين استيل و آهن گالوانيزه مي باشد كه استيل به دليل قيمت بالا معمولا استقبال نمي شود .

استفاده از چوب و سيم توري و كليه موادي كه آلودگي را در لابلاي ساختار خود جاي مي دهد پيشنهاد نمي شود

۳-آبخوري:

استفاده از آبخوري نيپل علاوه بر كنترل بهتر مصرف آب باعث جلوگيري از آلوده شدن آب مي كند.نيپل ها انواع گوناگوني دارند (استيل ، پلاستيكي و ساير فلزات) معمولا نيپل هاي پلاستيكي براي بلدرچين ها كفايت ميكند. اما نيپل هاي استيل از دوام و تكنولوژي بالاتري برخوردار است.

استفاده ا آبخوري هاي ناوداني و غيره به هيچ عنوا براي بلدرچين هاي تخمگذار و گوشتي داخل قفس توصيه نميگردد.

۴-دان خوري

استفاده از دانخوري هاي اتوماتيك زنجيري فقط در هنگامي توصيه مي گردد كه طول خط بيشتر از ۳۰ متر بوده ويا قيمت كارگر در منطقه فعاليت بالا باشد .جنس دانخوري ها بايد ورف گالوانيزه باشد .

۵-تهويه:

در نظر گرفتن فضاي كافي بين سيني كود و كف قفس بالايي و سقف قفس پايين براي جريان بهتر هوا اهميت بسزايي در توليد دارد متاسفانه توليد كنندگان تجاري قفس بلدرچين در ايران به خاطر كاستن از هزينه ها به هيچكدام از اين موارد دقت كافي نميكنند.

۰%

امتیاز کاربر: ۴.۶ ( ۱ نتایج)
منبع
دی کیو شاپآموزش پرورش بلدرچین
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا