گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آسیب خشکسالی به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی گندم دیم خوزستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از ۱۷۲ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم، حدود ۱۱۷ هزار هکتار از خشکسالی خسارت شدید دیده است و پیش‌بینی می‌شود تولید حدود ۱۲۰ هزار تن محصول گندم دیم در اثر خشکسالی از دست برود.

سید عبدالرضا سیداحمدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص خسارت‌های واردشده به مزارع دیم در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، اظهار کرد: از اوایل سال زراعی ۹۹ تاکنون،۲۱۷ میلیمتر بارندگی در خوزستان رخ داده است که ۸۵ درصد از این مقدار نیز تا اوایل دی‌ماه بوده است.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۸۴ میلیمتر کمتر بوده است، گفت: نسبت میانگین بلندمدت بارش، ۲۹۲.۵ میلیمتر است که امسال، ۷۵ میلیمتر بارندگی کمتری رخ داده است و نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۳۰ درصدی در بارش بوده‌ایم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: از دی‌ماه ۹۹ تاکنون، بارندگی موثری در خوزستان رخ نداده است که این مساله، سبب وارد آمدن خسارت‌های شدید به تمامی سطوح زیر کشت دیم اعم از گندم، جو و کلزا در شهرستان‌های مسجدسلیمان، هفتکل، اهواز، رامهرمز، رامشیر، شوشتر، دزفول، لالی و قسمت‌هایی از اندیمشک شده است و در این اراضی، آسیب تا ۱۰۰ درصد به محصولات کشاورزی نیز مشاهده شده است.

سیداحمدی با اشاره به شهرستان‌های کمتر آسیب‌دیده از خشکسالی امسال تصریح کرد: در شهرستان‌های ایذه، باغملک و اندیکا خسارت کمتر بوده است و میزان خسارت واردشده به محصولات زراعی در آن‌ها ۵۰ تا ۶۰ درصد است.

وی در خصوص میزان خسارت‌های وارد شده به سطوح زیر کشت گندم و جو دیم، افزود: از ۱۷۲ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم، حدود ۱۱۷ هزار هکتار از خشکسالی خسارت شدید دیده است و پیش‌بینی می‌شود تولید حدود ۱۲۰ هزار تن محصول گندم دیم در اثر خشکسالی از دست برود. میزان سطوح زیر کشت دیم جو نیز حدود ۵۴ هزار هکتار است که ۷۰ درصد از این میزان دچار خشکسالی شده است و پیش‌بینی می‌شود ۵۵ هزار تن محصول جو نیز از بین برود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از سطوح زیر کشت کلزای دیم در استان نیز دچار خشکسالی شده‌اند، تصریح کرد: در خوزستان ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار کلزای دیم کشت شده است که پیش‌بینی می‌شود ۵ هزار و ۵۰۰ تن محصول کلزا به دلیل خشکسالی از بین برود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا