گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشاورزان چگونه از ابتلا به کرونا جلوگیری کنند؟

رئیس جهادکشاورزی خرم‌دره گفت: کشاورزان در این شرایط حساس و با آغاز فصل کار، ضمن استفاده از ماسک، سایر توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را نیز رعایت کنند تا مشکلی برای‌شان پیش نیاید.

علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز فصل کار، اظهار کرد: با توجه به شروع فصل بهار و آغاز فعالیت‌های کشاورزی و با توجه به شیوع کرونا و نیز احتمال درگیر شدن کشاورزان و کارگران شاغل در حوزه کشاورزی به این ویروس، توصیه می‌شود که کشاورزان در این شرایط حساس ضمن استفاده از ماسک، سایر توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند تا مشکلی برای‌شان پیش نیاید.

وی با بیان اینکه طبق اعلام مسئولان بهداشتی کشور، برگزاری تجمع‌ها نقش موثری در ابتلا به کرونا دارد، عنوان کرد: به همین علت کشاورزان باید از تجمع گروهی در سطح مزارع و محل فعالیت‌های کشاورزی و حتی در روستاها جداً خودداری کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه کشاورزان همچنین برای تأمین نهاده‌های مورد نیاز خود اعم از بذر، کود و سم از دستکش، ماسک و لباس مخصوص استفاده کنند، افزود: در زمان استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی حتماً از وسایل بهداشتی و ضدعفونی‌کننده قبل و بعد از کار نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کشاورزان باید ارتباطات چهره به چهره را به حداقل برسانند، ادامه داد: زحمت‌کشان عرصه کشاورزی باید همچنین غذای خود را از منزل برده و به صورت انفرادی میل کنند.

محمدی با تاکید بر این مطلب که در کار گروهی در مزارع با فاصله بیش از دو متر از هم قرار گیرند، اضافه کرد: در باغات و خانه‌باغ‌ها (اتاق کارگری) نیز نباید دور هم جمع شد؛ چرا که مهم تجمع نکردن است است، نه محل تجمع.

رئیس جهادکشاورزی خرم‌دره با یادآوری این مطلب که نباید از سموم کشاورزی برای گندزدایی سطح محصولات استفاده شود، خاطرنشان کرد: همچنین باید از ظروف و کیسه‌های سالم، نو و تمیز برای حمل و بسته‌بندی محصولات استفاده شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا