گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فقط ۵ درصد کشاورزان تحصیلات دانشگاهی دارند

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: فقط پنج درصد کشاورزان کشور تحصیلات دانشگاهی دارند.

دکتر علی اکبر مویدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر در کشور چهار میلیون و ۳۰۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی داریم که سالانه ۱۲۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می کنند.

مویدی افزود: گرچه در مقایسه با سالهای قبل از پیروزی انقلاب شاهد رشد تقریبا چهار برابری تولیدات بخش کشاورزی در کشور بوده ایم، اما با تجهیز کشاورزان به ابراز دانش می توانیم شاهد رشد جهشی در تولیدات بخش کشاورزی باشیم.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور با بیان اینکه بین کشاورزان معمولی و کشاورزان پیش‌رو فاصله سه تا چهار برابری در تولیدات وجود دارد، گفت: برای اینکه فاصله بین کشاورزان معمولی و پیش‌رو را کم کنیم، چاره ای جز جهت گیری به سمت کشاورزی دانش‌بنیان نداریم.

مویدی تصریح کرد: برای گذار از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن باید یافته های تحقیقاتی را به کشاورزان منتقل کنیم، اما برای رسیدن به این مهم باید ابتدا سطح سواد کشاورزان را ارتقا دهیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش برخورداری از سواد در افزایش میزان بهره وری کشاورزان، اظهار کرد: به استناد آمارهای موجود از ۱۷۰ نفر کشاورز نمونه امسال کشور بالغ بر ۴۵ درصد آنها تحصیلات آکادمیک داشته‌اند.

مویدی اشاره‌ای هم به سطح پایین سواد کشاورزان کشور داشت و گفت: آمارها نشان می دهند هم اکنون بالغ بر ۳۴.۵ درصد کشاورزان کشور بی سواد بوده و بین ۲۵ تا ۳۰ درصد هم سواد در حد خواندن  و نوشتن دارند که اصلا مطلوب نیست.

مویدی اضافه کرد: به استناد آمارهای موجود تنها پنج درصد کشاورزان کشور تحصیلات دانشگاهی دارند که عدد خیلی کمی است .

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور در ادامه اشاره ای هم به راه اندازی ۳۲ استودیو و شبکه برکت در استانهای کشور برای تولید محتوای کشاورزی داشت و گفت: تلاش خواهد شد تا با استفاده از ظرفیت این استودیوها در جهت مدرن کردن کشاورزی کشور گام هایی برداشته شود.

مویدی افزود: علاوه بر این، شبکه ملی آموزش کشاورزی را هم در کشور راه اندازی کرده ایم که این شبکه روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کارگاه آموزشی برای بهره برداران برگزار کرده که در این کارگاه های آموزشی فرصت پرسش و پاسخ نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: کشاورزان می توانند به صورت رایگان با حضور در این کارگاه های مجازی شرکت کرده و دانش و اطلاعات خود را بالا ببرند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا