گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

هشدار جدی برای جلوگیری از خسارت بید سیب زمینی در انبارها

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: با افزایش نسبی دما در روزهای اخیر، شرایط مساعدی برای شروع پوسیدگی، جوانه زنی و فعالیت و خسارت بید سیب زمینی در انبارهای سیب زمینی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل یحیی آذرمی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: با توجه به افزایش نسبی دما در روزهای اخیر، شرایط مساعدی برای شروع پوسیدگی، جوانه زنی و فعالیت و خسارت بید سیب زمینی در انبارهای سیب زمینی فراهم گردیده است لذا زارعین بایستی موارد ذیل را دقیقا” رعایت نمایند .

وی تاکید کرد: ادامه نگهداری محصول سیب زمینی در انبار های سنتی ممکن است منجر به پوسیدگی ، جوانه زنی و افزایش خسارت بید سیب زمینی باشد لذا چنین محصولاتی بهتر است که هرچه سریعتر به بازار مصرف انتقال یابند.

آذرمی توصیه کرد : با بازدید های منظم وجود پوسیدگی و خسارت آفت را در محصول انباری بطور منظم ردیابی کنند.

این مقام مسئول همچنین در خصوص وضعیت تهویه انبارها افزود: با افزایش تهویه سعی نمائید دمای انبار را در زیر ۶ درجه سانتی گراد حفظ کنید، بهترین دمای نگهداری سیب زمینی خوراکی ۶-۵ درجه سانتی گراد است.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده آلودگی زیاد به بید سیب زمینی ادامه نگهداری محصول به صلاح نبوده و جهت جلوگیری از خسارت بیشتر محصول را روانه بازار نمائید.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: از سیب زمینی های آلوده به بید سیب زمینی هرگز به عنوان بذر برای سال بعد استفاده نکنید.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا