گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

توجه نکردن به زنجیره تولید یکی از مشکلات بخش کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی، توجه نکردن به زنجیره تولید را یکی از مشکلات بخش کشاورزی دانست و گفت: زنجیره تولید حلقه بسیار مهم در راستای توسعه بخش کشاورزی است.

به گزارش ایرنا؛ «کاظم خاوازی» عصر شنبه در بازدید از واحد تولیدی جدید رب گوجه فرنگی در دشت فرامان کرمانشاه، افزود: زنجیره تولید حلقه بسیار مهم در راستای توسعه بخش کشاورزی است که سرمایه گذاران و فعالان بخش کشاورزی به این موضوع مهم باید توجه ویژه ای داشته باشند.

وی هدف از سفر به استان کرمانشاه را همراهی معاون اول رییس جمهوری در پیگیری و افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی در دهه مبارک فجر اعلام کرد و گفت: توجه به کشاورزی قراردادی در استان کرمانشاه یک اتفاق خوب در زمینه حمایت از تولید است.

او با اشاره به تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در استان گفت: با این حجم تولید ایجاد واحدهای فرآوری یک ضرورت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه گذاران بخش کشاورزی باید توجه ویژه ای به حمایت از کشاورزان داشته باشند، اظهار داشت: در این واحد تولیدی سرمایه گذار ضمن قرارداد با کشاورزان اطمینان خاطری را برای آنها فراهم کرده تا با خیال راحت به تولید بپردازند.

خاوازی، این واحد تولیدی را که با استانداردهای خیلی خوب فعالیت خود را آغاز کرده است، کاری بسیار مطلوب دانست.

وی اظهار داشت: امروز در بازدید از این واحد تولیدی، در خدمت سرمایه‌گذاری بودیم که بخشی از زنجیره تولید گوجه فرنگی را کامل کرده است.

حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رییس جمهوری از دیگر برنامه های کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان کرمانشاه بود.

کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور

به گزارش ایرنا؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با تولید بیش از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا