گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آموزش مهمترین روش در شناخت و پیشگیری بیمارهای دامی

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در کارگروه تخصصی بهداشت و مدیریت بیماری های دامی به اهمیت…

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، کارگروه تخصصی بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی به ریاست مدیرکل دامپزشکی استان و با موضوع شناخت جدیدترین و به‌روزترین روش‌های مدیریت، کنترل بروز و شیوع و پیشگیری از بیماری تب برفکی، با حضور اعضای هیئت علمی دانشکده‌های دامپزشکی و کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان، برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، مدیرکل دامپزشکی استان ضمن تسلیت ایام سوگواری ایام فاطمیه به اهداف تشکیل این کارگروه تخصصی اشاره کرد و گفت: ارتباط بیشتر با مراکز علمی- آموزشی و استفاده از ظرفیت خوب علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشکده‌های دامپزشکی استان از جمله مهم‌ترین اهداف تشکیل این کارگروه‌ها است.

محمد اسدی افزود: کارگروه‌های تخصصی برای هریک از ادارات بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام، طیور و آبزیان، همچنین اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی با حضور اعضای هیئت علمی مرتبط و کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان برگزار می‌شود و ارتباط مستمر، پایدار و در سطوح بالای اداره‌کل دامپزشکی با مراکز آموزش عالی سبب می‌شود مأموریت‌های سازمان دامپزشکی کشور به صورت هماهنگ با علم به‌روز مراکز علمی- آموزشی و ظرفیت آموزشی و تحقیقاتی آنها پیش برود.

وی به اهمیت بیماری تب برفکی در صنعت دامداری اشاره کرد و گفت: تب برفکی یک بیماری مهم در این صنعت به شمار می‌رود چراکه خسارات اقتصادی سنگینی به دنبال داشته، حیات وحش را تهدید کرده و از طرفی بر درآمدزایی ارزی کشور در این حوزه اثرات سوء و شاید جبران‌ناپذیری بگذارد.

مدیرکل دامپزشکی استان به اهمیت بحث آموزش و ترویج اشاره کرد و بیان داشت: سازمان دامپزشکی کشور در کنار مراکز آموزش عالی، برای دستیابی به بروزترین مباحث در خصوص بیماری‌های دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات اقدام به برگزاری دوره‌ها، پودمان‌ها و … آموزشی نموده و برای تداوم آنها تلاش خواهد کرد چراکه آموزش مبحث مهم و اساسی در شناخت روش‌های کنترل، مدیریت و پیشگیری از رخداد بسیاری از بیماری‌ها است.

اسدی تصریح کرد: برای کنترل، مدیریت و پیشگیری از این بیماری، حتی ریشه‌کنی آن؛ لازم است دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، نهادهای نظارتی، نیروی انتظامی و … در کنار سازمان دامپزشکی فعالیت مستمر داشته باشند.

در ادامه، هریک از حاضرین در جلسه با بیان دیدگاه‌ها، نظرات و تجربه‌های علمی و عملی خود به بحث و تبادل نظر پرداختند و در پایان مصوبات این جلسه جهت اجرا، ابلاغ شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا