گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

چند دلیل برای استقبال کشاورزان خوزستانی از کشت کلزا

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در صورت استمرار شرایط آب و هوایی مناسب، انتظار می‌رود در این سال زراعی بیش از ۱۰۰ هزار تن دانه کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.

سید عبدالرضا سیداحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به میزان اراضی زیر کشت کلزا در استان خوزستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری (۱۳۹۹-۱۴۰۰) در خوزستان، ۶۸ هزار هکتار زیر کشت آبی و ۹ هزار و ۱۴۰ هکتار زیر کشت دیم کلزا رفته است و در مجموع ۷۷ هزار و ۱۴۰ هکتار کشت کلزا انجام شده است.

وی افزود: میزان کشت کلزا در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته (۹۸-۹۹) افزایش ۲۴ هزار هکتاری داشته است. استان خوزستان در پنج سال گذشته بیشترین رشد سطح زیر کشت کلزا در کشور را داشته است و اکنون نیز بیشترین سطح زیر کشت کلزا در کشور مربوط به خوزستان است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به وضعیت مزارع کشت‌شده کلزا گفت: با توجه به توزیع به موقع بذرهای اصلاح‌شده و تامین کود مورد نیاز برای کشت، وضعیت سبزینه مزارع کلزا مطلوب است.

وی افزود: در صورت استمرار شرایط آب  و هوایی مناسب، انتظار می‌رود در این سال زراعی بیش از ۱۰۰ هزار تن دانه کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.

سیداحمدی با اشاره به اینکه  شوش، دزفول، بهبهان و شوشتر بیشترین سطوح زیر کشت کلزا در استان خوزستان را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: شوش با ۲۰ هزار هکتار و بهبهان با ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار، از شهرستان‌های مهم کشت کلزا در خوزستان هستند.

وی با بیان اینکه کشت کلزا در خوزستان مورد استقبال قرار گرفته است، گفت: با توجه به شناختی که کشاورزان از کلزا دارند و استقبال خوبی که از کشت این محصول در خوزستان شده است، کشت کلزا در تمام شهرستان‌های استان مرسوم شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: درصورتی که نرخ تضمینی کلزا مناسب باشد و خرید آن به موقع انجام شود، شاهد افزایش بیشتر سطوح زیر کشت کلزا در خوزستان نیز خواهیم بود و سطح زیر کشت آن می‌تواند در دو سه سال آینده به ۱۰۰ هزار هکتار افزایش یابد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا