گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فروشگاه‌های روستا- بازار در کشور راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از راه اندازی فروشگاه های روستا بازار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از راه اندازی فروشگاه‌های روستا بازار در کشور خبر داد و گفت: فروشگاه‌های روستا بازار با هدف رونق محصولات و تولیدی‌های بومی روستاییان در مناطق مختلف کشور راه‌اندازی می‌شود.

محمدعلی طهماسبی با بیان اینکه راه‌اندازی این فروشگاه‌ها ابتکاری در راستای کوتاه کردن فاصله تولید تا مصرف محصولات روستایی است، افزود: با راه‌اندازی و رونق فعالیت فروشگاه‌های روستا بازار توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی در مناطق کشور، محصولات و تولیدات روستاییان بدون واسطه ضمن حفظ و صیانت از کیفیت کالا و با قیمت مناسب به مصرف کننده عرضه خواهد شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون در استان‌های خراسان رضوی و خوزستان شاهد نمونه‌های موفقی از راه‌اندازی فروشگاه‌های روستا بازار هستیم و محصولاتی مانند خرمای مشهد و برنج عنبر بومی خوزستان اینگونه عرضه می‌شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به نقش محوری اتحادیه تعاونی‌های روستایی در راه‌اندازی فروشگاه‌های روستا بازار بیان کرد: با اجرای این طرح مبادله کالا بین شبکه تعاونی روستایی و کشاورزی و اتحادیه‌های شهرستانی افزایش یافته و با حذف تقلب احتمالی در عرضه و فروش کالا، موضوع حفظ و افزایش ارزش افزوده و برندسازی محصولات کشاورزی و دامی نیز با جدیت دنبال می‌شود.

طهماسبی ادامه داد: اتحادیه‌های تعاون روستایی می‌توانند با ایجاد فروشگاه‌های روستا بازار در مناطق مختلف کشور، موجب حفظ و افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی و دامی و تجمیع و ارزشمند کردن سرمایه‌های کوچک روستاها شوند.

وی با بررسی مشکلات بخش کشاورزی و دامی تکاب اضافه کرد: با وجود کمبودها و کاستی‌های مختلف در این شهرستان، اقلیم کوهستانی، سرما و ارتفاع بالای ۲ هزار و ۷۰۰ متر از سطح دریا، با اجرای طرح‌های زنجیره‌ای کم‌هزینه این شهرستان می‌تواند به قطب ایجاد انبارهای سرد تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بیان کرد: باید با دانش فنی و نوآوری از استعدادهای بالقوه منطقه برای تغییر محصول و اصلاح الگوی کشت در تکاب استفاده کرد و در این راستا جهت راه‌اندازی طرح‌های مکمل کشاورزی و صنایع وابسته تسهیلات مناسب نیز پرداخت می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا