گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

رهبران ارشد چین توسعه اصلاح بذر را برای تامین امنیت غذایی اجباری کردند

رهبران ارشد چین برای رفع نگرانی تامین امنیت غذایی پس از کاهش جهانی تولید غلات و شیوع ویروس کرونا به بهبود اصلاح بذر داخل تاکید کرده و آنرا به عنوان راهکار اصلی معرفی کردند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از گلوبال اکونومی، رهبران ارشد چین تاکید کردند که صنعت اصلاح بذر در داخل کشور باید بسیار جدی تر توسعه یابد آنها این اقدام را در راستای مبارزه و تلاش برای اطمینان سازی کشور از تامین امنیت غذایی دنبال می کنند.

بذر و ارقام اصلاح شده زراعی، باغی و دامی یکی از راهکارهای اصلی برای تامین امنیت غذایی کشورها است که سازمان خواروبار جهانی ملل متحد هم بارها به آن تاکید و هشدار داده است.

بر اساس این گزارش؛ نگرانی درباره امنیت غدایی در چین و دیگر کشورها پس از گزارش هایی درباره کاهش تولید غلات در جهان و نیز همه گیر شدن ویروس کرونا بیشتر شده است و کشورها دنبال راهکاری برای افزایش تولید محصولات اساسی بویژه گندم هستند.

پس از شیوع بیماری کووید ۱۹ بسیاری از کشورهای صادر کننده محصولات کشاورزی و غذایی صادرات خود را متوقف کرده و یا محدودتر کردند، اولویت آنها ابتدا تامین نیاز داخل و ذخیره استراتژیک مطمئن است ودر صورت مازاد اقدام به صادرات می کنند.

گزارش ها حاکی است قیمت انواع خورک دام و طیور به عنوان یک کالای اساسی و تا ثیرگذار در قیمت محصولات پروتئینی در چند ماه گذشته در جهان ۳۰ درصد افزایش یافته  قیمت گندم هم رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

اخیرا وزیر جهاد کشاورزی خود اتکایی ایران را در تولید بذر ۹۵ درصد اعلام کرد اما با این وجود در تولید بذور سبزی و صیفی بیش از ۹۰ درصد وابسته به واردات هستیم در تولید بذر چغندر قند نیز وضعیت مناسبی نداریم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا