گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

استنکاف “سازمان برنامه و بودجه” از تأمین بودجه طرح ملی احیای مرغ داخلی/ چرا آقای نوبخت مانع طرح خودکفایی مرغ شد؟

یک نماینده مجلس شورای اسلامی از خودداری سازمان برنامه و بودجه از اختصاص اعتبار به طرح ملی احیای خط تولید مرغ داخلی خبر داد.

علیرضا عباسی، نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه از ابتدای امسال با اشارۀ رهبری و دستور مستقیم رئیس‌جمهور و با مشارکت ۲۰ نهاد و دستگاه، یک طرح ملی با هدف احیای مرغ داخلی اجرایی شده است، افزود: تاکنون علی‌رغم مشکلات پیشِ‌رو و سنگ‌اندازی‌های داخلی و خارجی، اجرای برنامه مطابق اهداف پیش‌بینی‌شده به‌نحو مناسب در حال انجام است. این طرح نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، که البته تنها ۴۰ میلیارد آن هزینه‌ای است و مابقی در قالب وام سرمایه در گردش در اختیار تولیدکنندگان یا بازسازی زیرساخت و تجهیزات مرکز لاین قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه تا این مرحله پیشرفت این پروژۀ ملی بسیار خوب بوده است، سازمان برنامه و بودجه اخیراً آب پاکی را روی دست وزارت جهادکشاورزی ریخته و صراحتاً اعلام کرده است که اعتبار مورد نیاز برای احیای مرغ لاین آرین را در سال جاری تأمین نخواهد کرد.

عباسی اضافه کرد: با این شرایط، خط تولید مرغ داخلی که به‌واسطه تحریم سال گذشته و برای مقابله با این تحریم‌ مجدداً راه‌اندازی شده بود، به مشکل خواهد خورد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا