گروه مشاوران برندینگ فراسو
دانستنی‌هامكانيزاسيون

ماشین آلات تولید خوراک دام ، طیور و آبزیان

ماشین آلات خوراک دام، طیور و آبزیان به دستگاه هایی گفته می شود که با استفاده از فرآیند های نه چندان پیچیده خوراکی مناسب برای دام و طیور تولید می کنند. این ماشین دارای انواع بسیار گوناگونی است که هر یک کاربرد خاص خود را دارد از جمله می توان به دستگاه های کاندیشنر ، سیلوی فلزی ، میکسر ، آسیاب چکشی ، بالابر کاسه ای و پلت اشاره کرد.

ماشین آلات خوراک دام ، طیور و آبزیان به دستگاه هایی گفته می شود که با استفاده از فرآیند های نه چندان پیچیده خوراکی مناسب برای دام ، طیور و آبزیان تولید می کنند. این ماشین دارای انواع بسیار گوناگونی است که هر یک کاربرد خاص خود را دارد از جمله می توان به دستگاه های کاندیشنر ، سیلوی فلزی ، میکسر ، آسیاب چکشی ، بالابر کاسه ای و پلت اشاره کرد.

ماشین آلات تولید خوراک دام ، طیور و آبزیان

ماشین آلات های مختلفی برای تولید خوراک دام، طیور و آبزیان وجود دارد. از جمله مهم ترین آن ها می توان به ماشین آلات خوراک دام، طیور و آبزیان زیر اشاره کرد.

کاندیشنر

به پخته شدن مواد اولیه بوسیله فشار بخار و نفوذ حرارت و رطوبت به داخل هر ذره و بدست آمدن مخلوطی همگن توسط دستگاه کاندیشنر، عمل کاندیشینگ می گویند. دستگاه کاندیشنر خوراک دام بصورت استوانه ای فلزی و قرار گیری محور چرخشی درون آن که امکان نصب تعدادی پدال روی آن وجود دارد، طراحی و تولید شده است.

نحوه قرار گیری پدال ها در دستگاه به گونه ای می باشد که سبب انتقال چرخشی مواد از یک سمت به سمت دیگر می شود. در عین حال با وارد شدن بخار از دریچه های تعبیه شده روی استوانه، رطوبت و دما بالا می رود. پس از این مراحل آماده سازی، خوراک برای تولید محصول مورد نظر وارد دستگاه پلت می شود. برای درک بیشتر دستگاه به ذکر اجزای اصلی آن می پردازیم:

سیلوی فلزی

سیلوی فلزی برای ذخیره و انبار غلات مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه دارای ظرفیت های مختلف می باشد و از ورق های گالوانیزه بسیار عالی تهیه شده است و چندین سال ضمانت دارد. دو سیستم تهویه در این دستگاه تعبیه شده است و دارای نردبانی داخلی و خارجی می باشد.

آسیاب میکسر

آسیاب میکسر کمک می کند تا مواد خوراکی با یکدیگر مخلوط شوند . میکسر دارای کاربری آسان است . مدت زمانی که طول می کشد تا مواد مختلف با یکدیگر مخلوط شوند ۶۰ تا ۹۰ ثانیه می باشد .

آسیاب چکشی

مواد در این آسیاب با چکش هایی که به سرعت در حال چرخیدن هستند برخورد کرده، شکسته و نرم می شوند. موادی مانند گندم و ذرات سویا توسط آسیاب چکشی راحت تر شکسته می شوند. برای مواد سخت مانند مواد فیبری، روغنی و پروتئین های حیوانی و غلاتی مانند جو به دلیل نیاز به انرژی بیشتر، سرعت ضربه ای چکش ها را افزایش می دهند. قیمت خرید پایین و در برگیری دامنه زیادی از مواد جز مزایای این نوع آسیاب بشمار می رود. به منظور آشنایی و درک بهتر عملکرد این آسیاب به بررسی قطعات اصلی این دستگاه می پردازیم:

  • موتور الکتریکی
  • توری یا الک آسیاب
  • چکش ها
  • فیدر یا تغذیه کننده آسیاب
  • محور اصلی آسیاب یا روتور
  • شاسی و پایه

بالابر کاسه ای

از بالابر کاسه ای برای انتقال انواع غلات ، دانه های روغنی و دیگر موارد خوراکی استفاده می شود. این دستگاه دارای ویژگی های منحصر به فرد زیادی می باشد از جمله می توان به ساختار فشرده ، فضای کاملا بسته برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل ظرف ، سیستم گرد و غبار گیر ، سیستم قفل تسمه اشاره کرد.

پرس پلت

به طورکلی پلت کردن فرآیندی برای تولید خوراک دام و آبزیان است که در ابتدا بوسیله آسیاب کردن مواد اولیه و سپس فشردن آنها بداخل یک دستگاه سوراخ دار انجام میگیرد و در اثر این عملیات حبه هایی در قالب خوراک دام خوراک آبزیان و طیور تولید میشوند. این حبه های آماده که درقطرهای مشخص و طولهای منظم ساخته میشوند درمقایسه با خوراکهای آردی خوشخور تربوده و درصد بالائی از خوراکهای گاوشیری، پرواری وطیورو خوراک آبزیان را به خود اختصاص میدهند.

پلت کردن خوراک دام و خوراک آبزیان با ذرات بسیار ریز غالبا بسیار مناسب بوده چراکه ازطرفی موادیکه در فرموله کردن خوراک استفاده میشوند درمجاورت هوا به آسانی اکسیده شده وکیفیت خوراک را کاهش میدهند که پلت کردن مانع ازقرارگرفتن آزاد این ذرات ریز وریزمغذی ها (Additive ) در مجاورت مستقیم هوای آزاد میگردد واز طرف دیگر بسیاری ازاین ذرات ریز و ریزمغذی هائی که ملزم به استفاده ازآنها درجیره میباشیم دراثر باد و درمعرض هوای آزاد هدر رفته و به عبارتی بخشی از فرمول غذائی ودرواقع قسمت گرانتر آن به راحتی پرت میگردد.

اکسترودر

دستگاه اکسترودر از ماشین آلات تهیه خوراک آبزیان می باشد. مواد خوراکی وارد دستگاه شده و تحت بخار، گرما و دمای بسیار زیاد قرار می گیرند.
محورهای مارپیچی داخل دستگاه مواد غذایی را تحت فشار زیادی قرار می دهد.

در انتهای دستگاه به یکباره فشار زیاد از روی مواد برداشته خواهد شد. بنابراین موجب این می شود که مواد غذایی منبسط شده و افزایش حجم پیدا کرده و به حالت پفکی درآیند.

با درج آگهی در روستیران در صفحه اول گوگل قرار بگیرید و مشتریان خودتان را سریعا افزایش بدهید.

مشاهده آگهی های ماشین آلات تولید خوراک دام ، طیور و آبزیان در روستیران 

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا