گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید ۲۰۰ تن محصول بِه در شهرستان هوراند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند از افزایش کاشت و تولید میوه به در این شهرستان خبر داد.

 احد طایری  مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به اینکه این درخت در مناطق سردسیر و گرمسیر معتدل کشت می شود و ظــهور شکوفه های به بسیار دیرتر از سایر میوه ها است، بهمین دلیل خطر سرمازدگی بهاره در این میوه بسیار کم است.

وی ادامه داد: درخت بِه، به شوری خاک و کم آبی مقاومتر از سایر میوه های دانه دار است. کم توقع بودن این درخت و سازگاری با شرایط آب و هوایی این شهرستان و نیز انبارمانی بالای محصول به، کاشت این محصول در حال افزایش می باشد.

طایری گفت: به از اواخر شهریور ماه تا اواخر آبان برداشت می شود که معمولاً در میان میوه های ســردسیری آخـرین میوه ایست که می رسد برداشت با دست انجام می شود و زمان برداشت وقتی است که رنگ میوه زرد و زرد طلایی شده باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند افزود: هم اکنون در این شهرستان حدود ۴۰ هکتار درخت به با تولید محصول۲۰۰ تن در سال وجود دارد که محصول تولیدی اکثراً به صورت تازه خوری و نیز در تهیه مربا و شربت در این شهرستان و شهرستانهای مجاور به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه این مدیریت با ترویج کشت ارقام جدید به و رعایت اصول فنی در مراحل کاشت و داشت از جمله تغذیه و مبارزه با آفات و بیماریها موفق به افزایش تولید این محصول در منطقه گردیده است با اشاره به خواص داروئی بالای میوه، دانه و برگ درخت به، خاطر نشان شد: وجود صنایع تبدیلی در منطقه جهت تهیه مربا، کمپوت و آب میوه به، باعث تعادل قیمت به و افزایش تولید این میوه در منطقه می شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا