گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برداشت مکانیزه گردوی دهاقان با دستگاه «گردو تکان»

مدیر جهاد کشاورزی دهاقان گفت: امسال با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و خریداری دستگاه برداشت گردو (گردو تکان ) توسط کشاورزان منطقه، برداشت این محصول به صورت مکانیزه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، امیر صفرپور  با بیان این‌که با آغاز فصل پاییز برداشت گردو از باغات شهرستان دهاقان آغاز شده است، اظهار کرد: گردو یکی از محصولات کشاورزی سردرختی در مناطق کوهستانی و سردسیر است، این محصول کشاورزی بر خلاف اکثر محصولات در فصل پاییز برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دهاقان با بیان اینکه هر کسی توانایی چیدن گردو را ندارد و یکی از اصلی‌ترین مهارت‌ها برای برداشت گردو بالا رفتن از تنه‌های تنومند درختان گردو است که افراد خاصی اقدام به این کار می‌کنند، افزود: شهرستان دهاقان دارای ۲۵۰ هکتار باغ گردو است، مزارع برواده، برآفتاب، قلعه‌نویی، عطاآباد و گلشن شهرستان دهاقان، کانون‌ تولید  گردو بوده که به لحاظ شرایط اقلیمی خاص و متناسب آن برای پرورش و تولید انواع درختان گردو از اهمیت خاصی در بین اهالی و تولیدکنندگان گردو برخوردار است.

وی با بیان اینکه همه ‌ساله بخش مهمی از نیاز مالی اهالی از طریق برداشت و فروش این محصول به بازار تأمین می‌شود، گفت: با توجه به آمیختگی معیشت مردم این منطقه با کشاورزی و در نظر گرفتن این محصول به عنوان یکی از منابع درآمدزایی می‌توان فصل برداشت آن را به عنوان راهی برای اشتغال‌زایی فصلی تعریف کرد.

صفرپور با اشاره به مشکلات کشاورزان در برداشت گردو عنوان کرد: امسال با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و خریداری دستگاه برداشت گردو (گردو تکان) توسط کشاورزان منطقه، برداشت این محصول به صورت مکانیزه در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی دهاقان خاطر نشان کرد: استفاده از این دستگاه سبب کاهش هزینه‌های برداشت، افزایش سرعت برداشت، حذف آسیب به شاخه‌ها در باغات می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا