گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

اهر سومین شهرستان تولیدکننده سیب در آذربایجان شرقی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: اهر یکی از قطب های تولید سیب آذربایجان شرقی بوده و در تولید این محصول مهم و با ارزش رتبه سوم استانی را به خود اختصاص داده است.

محمد اسدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی  کل مساحت زیر کشت باغات میوه شهرستان اهر را ۷۲۵۰ هکتار با تولید ۲۷ رقم انواع محصولات سردرختی عنوان کرد و گفت: در هر هکتار از باغات این شهرستان ۲۵ تن محصول تولید و در مجموع سالانه نیز بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود که در این میان محصول سیب(انواع لبنانی و قره قیرمز بومی) گونه غالب میوه‌ها بوده و سالانه بیش از ۱۱۰ هزار تن انواع سیب در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی گفت: سالانه از کل تولیدات میوه در اهر بیش از ۳۰ هزار تن در سردخانه‌های این شهرستان ذخیره می‌شود و مابقی محصولات نیز برای ذخیره و فروش به سردخانه‌ها و بازارهای شهرها و استان‌های همجوار و سایر مناطق کشور ارسال می‌شود.

وی افزود: شهرستان اهر با دارا بودن اقلیم و خاک مرغوب مناسب برای تولید انواع محصول به خصوص سیب سردرختی بوده و با توجه به این‌که تولید سالانه این محصول نیز در این شهرستان زیاد است، می‌توان برای بالابردن ارزش افزوده محصول سیب صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان ایجاد کرد.

 اسدی با اشاره به ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی در شهرستان اهر، گفت: برای رونق اقتصادی و بالا بردن ارزش افزوده محصول سیب تولید شده و حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان این محصول مهم وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان اهر بسیار لازم و ضروری است و در این خصوص جهاد کشاورزی این شهرستان از سرمایه گذارانی که بخواهند در این زمینه اقدام اساسی انجام دهند حمایت ویژه کرده و زمین و مجوزهای لازم در اختیار آنها قرار خواهد داد.

وی افزود: با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان و تبدیل محصول سیب به صورت کنسانتره میوه، چیپس میوه، پوره، لواشک، سرکه سیب و … می‌تواند علاوه بر رونق اقتصادی و کمک به کشاورزی شهرستان و منطقه، موجبات تولید بیشتر محصول و رفع دغدغه‌های باغداران در خصوص فروش این محصولات را فراهم کرده و با این روش می‌توان زمینه تولید از سوی کشاورزان و فروش از سوی سرمایه‌گذاران را در آینده نزدیک ایجاد کرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا