گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

امسال بیش از ۱۸۰۰۰ تن سیب در “صحنه” تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه برآورد کرد، امسال بیش از 18 هزار تن سیب در این شهرستان تولید شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، اصلان غفاری‌بیستونی با اعلام این خبر افزود؛ سطح باغات سیب شهرستان صحنه را ۶۶۴ هکتار عنوان کرد و افزود: ۶۰۹ هکتار از باغات سیب این شهرستان بارور بوده و مابقی نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌ است.

غفاری‌بیستونی متوسط عملکرد باغات سیب در شهرستان صحنه را ۳۰ تن در هکتار اعلام کرد و افزود: برآورد می‌شود امسال ۱۸ هزار و ۲۸۶ تن سیب در این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه عمده ارقام سیب تولیدی در شهرستان را گلاب، سیب قرمز و زرد لبنانی عنوان کرد و افزود: سیب زرد تولیدی در این شهرستان از نظر کیفیت جزو محصولات با مرغوبیت بالا بوده، به نحوی که بیش از ۹۰ درصد آن به تهران فرستاده می‌شود. سیب سرتخت و سربرزه این شهرستان هم بازار پسندی بالایی داشته و در کشور شناخته شده است.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون هیچ فرآوری روی سیب های با بازار پسندی پایین و به اصطلاح پادرختی‌ انجام نمی‌شود، گفت: ایجاد یک کارخانه فرآوری مثل واحد کمپوت سازی و یا تولید سرکه در این شهرستان برای فرآوری محصولات با مرغوبیت پایین برای بالا بردن سطح درآمد باغداران و جلوگیری از هدر رفت محصولات ضروری به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه برداشت سیب گلاب در این شهرستان از اوایل تابستان شروع شده و به تازگی به تمام رسیده، گفت: برداشت سیب قرمز وزرد از ۱۵ شهریور آغاز و تا اواخر مهر ادامه خواهد داشت.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا