گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز برداشت گوجه فرنگی در پارس آباد

در راستای عملیاتی کردنتغییر الگوی کشت در سال زراعی 99-98 در سطح 2606 هکتار در شهرستان پارس آباد کشت شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، حسن نظیفی با اعلام این مطلب افزود:  در راستای عملیاتی نمودن تغییر الگوی کشت در سال زراعی ۹۹-۹۸ در سطح ۲۶۰۶ هکتار در شهرستان پارس آباد کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد در بازدید از مزارع گوجه فرنگی شهرستان گفت: در سال جاری در سطح ۲۶۰۶ هکتاراز مزارع صیفی جات در پارس آباد گوجه فرنگی کشت شده است.

او افزود: پیش‌بینی می شود از این محصول حدود ۱۱۰ هزار تن محصول از این سطح برداشت گردد. وی عمده محصولات سبزی و صیفی کشت شده در سطح شهرستان را سیب زمینی و گوجه فرنگی عنوان کرد و گفت  : سالیانه بیشترین سطح زیر کشت و تولید از این محصولات مربوط به محصول گوجه فرنگی است.

نظیفی در رابطه با مزایای استفاده از روش‌های نوین کشت بیان کرد: کشاورزان عزیز این منطقه مزارع خود را به سیستم آبیاری نوین مجهز کرده‌اند از جمله مزایای این نوع روش کشت، کنترل آفت محصولات و همچنین استفاده بهینه از منابع آبی است.

نظیفی تصریح کرد: دو واحد صنایع تبدیلی گوجه فرنگی در شهرستان پارس آباد وجود دارد و دو واحد صنایع تبدیلی گوجه فرنگی نیز در دست ساخت است که یکی با ظرفیت ۸۰۰ تن در روز و دیگری با ظرفیت ۱۰۰۰ تن در روز آماده خرید و تبدیل محصول گوجه کشاورزان عزیز منطقه به رب گوجه فرنگی است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا