گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

مازندران قطب صیادی شمال است

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشور از مازندران به عنوان قطب صیادی شمال یاد کرد و گفت: احیای ذخایر دریایی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش وارش نیوز/  سید پرویز محبی عصر چهارشنبه در مراسم آغاز رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه‌های شیلاتی با اشاره به مشارکت اتحادیه‌ها و تعاونی‌های صیادی در مازندران الگویی برای سایر استان‌ها است، افزود: براساس آمار وارقام مازندران قطب صیادی در شمال کشور است به طوری که ۷۰ درصد صیادی شمال کشور در مازندران انجام می‌شود و امرار معاش پنج هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۵ هزار نفر به صورت غیرمستقیم را شامل می‌شود.

محبی اظهار کرد: استمرار شغل صیادی یکی از هدف‌های اصلی است و به نوعی اقتصادی کردن فعالیت صیادی و تأمین معیشت صیادان از برنامه‌های اصلی شیلات است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران نقش اتحادیه و تعاونی‌ها و فعالیت گردشگری در حوزه صیادی را سیار مهم دانست و گفت: احیای ذخایر دریایی باید یک اصل قرار گیرد زیرا بهره برادری صیادی در استان یک الگو مهم و برنامه راهبردی است که در همین راستا رونق حوزه صیادی و تکثیر ماهی در استان از سال ۹۳ تاکنون پر رنگ‌تر شده است.

وی یادآور شد: توجهات ما در اختصاص اعتبارات ملی به مازندران یک اولویت است و تلاش می‌کنیم تا اعتبارات ملی شیلات استان را افزایش دهیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری وارش
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا