گروه مشاوران برندینگ فراسو
دانستنی‌هاغذاهای محلی

غذاهای محلی لذیذ کرمان (بردشیر)

کرمان یکی از شهرهای ایران می باشد که آثار تاریحی زیادی دارد این شهر غذاهای متنوع و خوشمزه ای دارد زنان کرمانی بسیار کدبانو هستند و غذاهای لذیذی می پزند طعم غذاهای مادران و مادربزرگ های کرمانی بسیار خوشمزه است و با خوردن غذاهای آن ها سیر نمی شوید اگر به کرمان سفر کنید حتما غذاهای خوشمزه آن را تست کنید و از سفر به کرمان لذت ببرید از جمله غذاهای معروف کرمان آماچ و کشک کله جوش و آبگوشت های متنوع و کوفته ریزه و پرچو می باشد

کرمان یکی از شهرهای ایران می باشد که آثار تاریحی زیادی دارد این شهر غذاهای متنوع و خوشمزه ای دارد زنان کرمانی بسیار کدبانو هستند و غذاهای لذیذی می پزند طعم غذاهای مادران و مادربزرگ های کرمانی بسیار خوشمزه است و با خوردن غذاهای آن ها سیر نمی شوید اگر به کرمان سفر کنید حتما غذاهای خوشمزه آن را تست کنید و از سفر به کرمان لذت ببرید از جمله غذاهای معروف کرمان آماچ و کشک کله جوش و آبگوشت های متنوع و زیره پلوی کرمانی و پرچو می باشد. غذاهای محلی کرمان به شرح زیر است:

اوماچ آش کرمانی

اوماچ آش بومی و محلی شهر کرمان است که به دلیل وجود عدس و سبزی ها بسیار مقوی بوده و از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند.این غذا را می توان در وعده نهار – شام – پیش غذا – سرو کرد وهمچنین در ماه رمضان به عنوان سحری – افطار – میل میشود.

غذاهای محلی لذیذ کرمان (بردشیر)

آبگوشت بادمجان و کشک کرمان

آبگوشت بادمجان و کشک یکی از غذاهای سنتی کرمان به شمار می‌رود که طرفداران زیادی هم دارد. ترکیبات اصلی این غذا را کشک ساییده، گوشت قرمز، نخود، لوبیا سفید، سیب زمینی، پیاز، بادمجان، چغندر، خیار به همراه نمک، زردچوبه و فلفل تشکیل می‌دهد. به طور کلی مدت زمان تهیه‌ی آبگوشت بادمجان و کشک طولانی است، چرا که باید نخود و لوبیا را از شب قبل خیس کنید. شاید روند طبخ آن مشکل باشد، اما مطمئنا ارزشش را خواهد داشت. حتی اگر مشکل چاقی و چربی خون دارید، باز هم می‌توانید با استفاده از گوشت بدون چربی از تهیه و سرو این غذای خوشمزه لذت ببرید.

غذاهای محلی لذیذ کرمان (بردشیر)

زیره پلوی کرمانی

زیره در کرمان در انواع و کیفیت های متنوعی عرضه می گردد و تقریباً در تمام غذاهای محلی مردم کرمان مورد استفاده قرار می گیرد و اما زیره پلو یکی از لذیذترین غذاهای محلی کرمان می باشد .

غذاهای محلی لذیذ کرمان (بردشیر)

خورش بزقرمه

این غذا یکی از غذاهای محلی کرمان است که به دلیل دارا بودن نخود، کشک و گوشت سرشار از پروتئین است.(انرژی کل:  ۳۰۰۰ کالری)

غذاهای محلی لذیذ کرمان (بردشیر)

بزقرمه را هم می توانید با نان بخورید و هم به صورت خورش در کنار برنج میل کنید.

شما به جای گوشت بزغاله، می توانید از گوشت های قرمز دیگر نیز استفاده کنید.

گوشت بزغاله بر خلاف گوشت بز، بسیار لطیف و خوشمزه است. لذا در تهیه این غذا از گوشت بزغاله استفاده می شود و بزقرمه یعنی قرمه ی بزغاله.

کشک کدوی کرمانی

این غذا از جمله غذاهای محلی کرمان و منبع پروتئین، آهن، کلسیم و روی می باشد، بنابراین خوراکی مناسب برای نوجوانان است.

غذاهای محلی لذیذ کرمان (بردشیر)

مجور کدو

این غذا ازغذاهای اصیل کرمان است که با نان و سبزی سرو می‌شود.

ابتدا کدو را رنده کرده، پنیر سفید، شوید، آرد، تخم مرغ، نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و همه مواد را با هم مخلوط کنید. قالب را چرب کرده، مواد را داخل آن بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه درون فر که از قبل با حرارت ۲۰۰ سانتی گراد گرم شده قرار دهید تا روی آن طلایی شود.

غذاهای محلی لذیذ کرمان (بردشیر)

بیشتر بخوانید:

 

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
top-travel
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا