گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

گلخانه و پرورش شتر و شترمرغ از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بوشهر

مسئولان سازمان جهاد کشاورزی بوشهر به متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بخش توصیه می‌کنند سرمایه خود را در اجرای طرح‌های گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی و پرورش شتر و شترمرغ صرف کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر ،  با اشاره به اولویت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف حوزه کشاورزی این استان، توسعه کشت گلخانه‌ای، بسته بندی و عمل آوری محصولات کشاورزی و شیلاتی، و پرورش منابع پروتئینی جدید مانند شتر و شترمرغ را از جمله مزیت‌ها واولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان برشمرد.

مهدی اعتمادی با اشاره به اهمیت کشت گلخانه‌ای برای مصرف آب کمتر و بازدهی بیشتر، افزود: پارسال ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان بوشهر ایجاد شد و امسال هم برنامه داریم که ۱۵۰ هکتار گلخانه ایجاد شود.

او ادامه داد: پارسال بیشترین تسهیلات را به طرح‌های گلخانه‌ای اختصاص دادیم به طوری که برای اجرای ۱۸ طرح به مساحت حدود ۲۴ هکتار، ۲۵ میلیارد و ۹۳۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: این طرح‌ها در مجموع موجب تولید سه هزار و ۷۵۹ تن محصول و ایجاد شغل برای ۲۷۰ نفر خواهد شد.

اعتمادی با اشاره به اینکه بعد از گلخانه بیشترین پرداخت تسهیلات در حوزه شیلات بوده است، بیان کرد: در این زمینه پارسال برای اجرای ۹ طرح پرورش میگو به مساحت ۲۳۲ هکتار و ظرفیت تولید سالانه ۶۳۱ تن میگوی پرورشی و اشتغال ۸۳ نفر، هفت میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان و برای اجرای یک طرح تکثیر میگو با ظرفیت ۱۰۰ میلیون قطعه و اشتغال ۱۴ نفر چهار میلیارد و صد میلیون تومان تسهیلات دادیم.

او پرداخت تسهیلات برای تامین نقدینگی واحد‌های تولیدی و کشاورزی و تثبیت اشتغال ۶۵۵ نفر، اجرای ۱۲۲ طرح برای اشتغال ۲۳۲ نفر در حوزه مشاغل خانگی و مشارکت روستایی مناطق محروم، و خرید ۱۱۰ دستگاه تراکتور و ۱۰۵ دستگاه ادوات کشاورزی را از دیگر کار‌های صورت گرفته در سال ۹۸ عنوان کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پارسال در مجموع بیش از ۲۰۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۹۲۹ طرح حوزه کشاورزی پرداخت شد که موجب ایجاد شغل برای ۸۵۰ نفر و تثبیت شغل ۶۵۵ نفر شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا