گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۱۰۶ کیلوگرم ژل رویال در چهارمحال و بختیاری تولید شد

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طبق آمارگیری سال گذشته ۳۰۶ هزار کلونی زنبورعسل در استان وجود دارد که از این تعداد کلونی ۲ هزار و ۹۱۲ تن عسل، ۱۰۶ کیلوگرم ژل رویال تولید شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سام مردانی، معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طبق آمارگیری سال گذشته ۳۰۶ هزار کلونی زنبورعسل  در استان وجود دارد که از این تعداد کلونی ۲ هزار و ۹۱۲ تن عسل، ۱۰۶ کیلوگرم ژل رویال، ۴/۵ تن گرده گل، ۶۸۵ گرم زهر زنبور، ۷۶۲ کیلوگرم زهر موم و ۷۰ تن موم تولید شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آمارگیری کلونی‌های زنبورعسل هرساله همزمان با سراسر کشور از اواخر شهریورماه تا اوایل مهرماه انجام می‌شود، ۲ هزار و ۶۶۳ زنبورستان در استان داریم.

وی افزود: عسل استان چهارمحال و بختیاری به دلیل تنوع پوشش گیاهی، باغات متنوع و مناطق مستعد پروروش از درجه مرغوبیت بالایی برخوردار است، تولید مازاد زنبورداران به استان‌های همجوار و به کشورهای حوزه خلیج‌فارس ارسال می‌شود.

مردانی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات، تهیه شکر و خدمات کارشناسی از جمله خدماتی است که هر ساله به زنبورداران استان ارائه می‌شود، سال گذشته با تولید محصولات دیگری از جمله گرده‌گل، زهر زنبور، زهر موم، موم و ژل رویال صرفه اقتصادی بیشتری برای زنبوردار ایجاد شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا