گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز برداشت باقلا از ۱۶۵۰ هکتار از مزارع طارم

برداشت باقلا از ۱۶۵۰ هکتار از مزارع طارم با فعالیت ۱۷۵۰ بهره‌بردار آغاز شده است.

این روزها کشاورزان در گوشه گوشه طارم زیبا (هندوستان ایران) در تلاش برای رنگین کردن سفره‌های ایرانیان و کمک به عرصه جهش تولید هستند.

محصولات کشاورزی طارم به دلیل کیفیت و تنوع بالا، سالانه پای مشتریان پرو پا قرصی را از داخل و خارج کشور به این شهرستان باز می‌کند. مشتریانی از قزوین گرفته تا کشورهای حاشیه خلیج‌فارس. حاصل دسترنج طارمی‌ها حتی در دورافتاده‌ترین روستاها محصولاتی با کیفیت مانند آلبالو، سیب‌زمینی، زردآلو، گوجه‌فرنگی، سیر، زیتون، باقلا و دیگر محصولاتی است که سالانه چشم به راهان بسیاری دارد.

این روزها ۱۷۵۰ کشاورز طارمی در ۱۶۵۰ هکتار از مزارع خود مشغول برداشت محصول باقلا هستند. کشاورزان طارمی برداشت سبز این محصول را در اردیبهشت‌ماه و برداشت خشک آن از اوایل خردادماه آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه می‌دهند و با توجه به این‌که اکثر آنان علاقه‌مند به عرضه خشک این محصول به بازار هستند، پیش‌بینی می‌شود ۵۴۴۵ تن محصول خشک باقلا تولید و روانه بازار مصرف شود. ارقام عمده تولید شده باقلا در طارم شامل بونی، سوریه‌ای و مازندرانی است که در داخل و خارج استان از جمله قزوین، تهران، گیلان، آذربایجان‌شرقی و غربی صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، باقالا یکی از محبوب‌ترین حبوبات ایران به شمار می‌آید که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. باقلا یکی از غنی‌ترین منابع فیبر و پروتئین در میان مواد غذایی است، به ‌طوری که در هر ۱۰۰ گرم باقلا ۲۶ میلی‌گرم پروتئین و ۲۸ میلی‌گرم فیبر وجود دارد. خواص باقلا در کمک به کاهش فشار خون و کاهش خط ابتلا به بیماری‌های قلبی بسیار موثر است.

باقلا یکی از موادی است که بیشترین مقادیر فولات را دارد. با خوردن فقط یک لیوان باقلای پخته می‌توانید ۱۷۷ میکروگرم معادل ۱۷۷ هزارم میلی‌گرم فولات دریافت کنید. فولات برای سوخت و ساز انرژی مفید است و به تقویت سیستم عصبی کمک می‌کند. همچنین به تولید گلبول‌های قرمز سالم‌تر کمک‌ می‌کند و برای خانم‌های باردار نیز فواید بسیاری دارد. تازه این تمام ماجرا نیست، برخی تحقیقات نشان می‌دهند مصرف باقلا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و افسردگی را نیز کاهش می‌دهد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا