گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آموزش و پرورش برای توسعه رشته‌های مهارتی کشاورزی آمادگی دارد

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویر احمد از آمادگی همکاری آموزش و پرورش با مرکز تحقیقات جهت توسعه رشته های مهارتی در بخش کشاورزی خبر داد.

“کورش دلشاد” در دیدار با رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره)  توسعه کمی و کیفی آموزش های مهارتی در دوره متوسطه را یک تکلیف برشمرد و افزود: توجه به یادگیری یک مهارت یا تخصص ویژه مهارت ‌آموزی برای دانش ‌آموزان مبنای سند تحول آموزش و پرورش است که با جدیت دنبال می شود.

وی تاسیس هنرستان کشاورزی را از اقدامات خوب و ماندگار آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی استان دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های خوب شهرستان بویراحمد در بخش کشاورزی آموزش و پرورش آماده همکاری با مرکز تحقیقات در جهت توسعه رشته های مهارتی در بخش کشاورزی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد مدیر هنرستان کشاورزی را از مدیران موفق، خلاق و کارآمد ذکر و اظهار کرد: با همکاری مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات هر چه سریع تر مشکل فضای آموزشی این هنرستان که مزین به نام یکی از علما و مفاخر استان و کشور است حل شود.

دلشاد با بیان اینکه در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسعه آموزش ‌های مهارتی فنی ‌و ‌حرفه ای و کار ‌و ‌دانش یک ضرورت است ادامه داد: نام گذاری هنرستان کشاورزی به نام آیت الله ملک حسینی احساس مسئولیت و انگیزه بیشتری برای کیفی سازی آموزش و حل مشکلات این هنرستان به ما می دهد و آماده همکاری همه جانبه با مرکز تحقیقات در راستای تقویت و توسعه هنرستان کشاورزی هستیم.

“کاووس کشاورز” رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با تبریک انتصاب مدیر جدید آموزش وپرورش تاکید کرد: یکی از رسالت های مرکز تحقیقات بحث آموزش برای بهره برداران و کشاورزان و توجه به آموزش عمومی در سطح مدارس است که خوشبختانه راه اندازی هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در همین راستا صورت گرفته است.

وی بیان کرد: هنرستان کشاورزی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در دو رشته کشت گیاهان دارویی و شیلات به شکل شبانه روزی آغاز به کار کرد که هم اکنون ۱۲۰ دانش آموز در این هنرستان مشغول به تحصیل می باشد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر و تشکر از مدیر و مجموعه عوامل اجرایی این هنرستان در راستای تحقق اهداف هنرستان کشاورزی و موفقیت های آن در سطح ملی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با تعامل و همدلی با آموزش وپرورش فعالیت های آموزشی این هنرستان را گسترش داده، مشکلات این هنرستان را به مرور حل نماییم و در راستای تربیت کشاورز زادگان گام های موثرتری برداریم.

“فرامرز روزبهی”معاون آموزشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در این جلسه نیز از تعامل و همکاری خوب آموزش و پرورش با مرکز تحقیقات تشکر و تصریح کرد: اجرای طرح سنجش و مهارت ویژه بزرگسالان از اقدامات خوب تعاملی میان آموزش وپرورش و مرکز تحقیقات است که در همه استان های کشور در حال اجراست ولی متاسفانه در استان کهگیلویه وبویراحمد روند کندی دارد.

وی اظهار کرد: در طرح سنجش و مهارت افرادی که سال ها در بخش های مرتبط با کشاوری کار کرده اند اما مدریک ندارند با آموزش های تخصصی و برگزاری آزمون به آن ها مدرک اعطا می شود که جهت اجرای آن نیازمند مجوز و همکاری آموزش و پرورش هستیم.

“سید ولی موسوی”مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی نیز در این جلسه با تبریک انتصاب مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تاکید کرد: هنرستان کشاورزی در راستای تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی طی تفاهم نامه ای میان آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی راه اندازی شد.

وی یکی از مهمترین مشکلات پیش روی این هنرستان را مشترک بودن فضای آموزشی دانست و بیان کرد: برای حل مشکل فضای آموزشی این هنرستان جلسات مختلفی در آموزش وپرورش و استانداری تشکیل شده ولی متاسفانه هنوز این مشکل حل نشده است.

مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی ادامه داد: معاون سیاسی امنیتی استاندار از این هنرستان بازدید واز نزدیک در جریان فعالیت های این هنرستان قرار گرفت که امید می رود با تلاش های ایشان و همکاری سازمان جهاد کشاورزی فضای آموزشی این هنرستان مستقل شود.

به گزارش ایسنا، موسوی از ارسال نامه ای با امضای مدیرکل آموزش وپرورش به معاون سیاسی استاندار جهت پیگیری مشکل فضای آموزشی هنرستان کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت عدم مستقل شدن فضای آموزشی این هنرستان در پایه دهم سال تحصیلی آینده پذیرش دانش آموز نخواهد داشت.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا