گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ممنوعیت صادرات رب و نبود اعتبار برای خرید حمایتی گوجه فرنگی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان میزان سطح زیر کشت گوجه فرنگی در این منطقه را کمتر از برنامه کشت دانست و ممنوعیت صادرات رب اسپتیک و نبود اعتبار برای خرید حمایتی را از دلایل انباشت گوجه فرنگی در جنوب کرمان اعلام کرد.

سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با میزان سطح زیر کشت گوجه فرنگی در این منطقه اظهار کرد: در حالی که برنامه ابلاغی برای کشت گوجه فرنگی در منطقه جنوب کرمان ۱۲ هزار هکتار بود اما در این منطقه ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار کشت شد که با وقوع سیل در رودبار که عمده گوجه این بخش را تولید می‌کند، ۳۰ درصد از محصول را نیز ازدست دادیم.

وی در رابطه با صادرات گوجه فرنگی از کشور خاطرنشان کرد: گوجه فرنگی در حال حاضر تنها به افغانستان صادر می‌شود اما به دلیل شیوع کرونا و سخت گیری های مرزی، کامیون‌های حمل بار باید در صفوف طولانی معطل شوند تا اجازه ورود به کشور دوم داده شود و از آنجایی که محموله‌ای مانند گوجه فرنگی فساد پذیر است، صرفه صادراتی ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به عدم تمکین کارخانجات تولید رب برای خرید گوجه فرنگی از کشاورزان اذعان کرد: از آنجایی که تا حدود یک ماه پیش صادرات رب اسپتیک ممنوع بود، رب در انبارهای کارخانجات تولید این کالا، دپو شده و به همین دلیل این کارخانه‌‌ها از خرید گوجه فرنگی از کشاورزان امتناع می‌کنند.

وی در رابطه با خرید حمایتی گوجه‌فرنگی توسط تعاون روستایی گفت: تعاون روستایی برای خرید حمایتی ورود کرد اما با وجود نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های انجام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی، هیچ اعتباری در کارگروه ستاد تنظیم بازار به تعاون روستایی اختصاص پیدا نکرد و این سازمان نتوانست کار را پیش ببرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا