گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشاورزان در بحران کرونا بیش از هر زمان دیگر مواد غذایی را دور می‌ریزند

با مختل شدن زنجیره عرضه به خاطر مشکلات به وجود آمده در حمل و نقل و بنادر، کمبود نیروی کار، بسته شدن رستوران ها و کند شدن تجارت، حجم عظیمی از محصولات هرگز نمی توانند به فروشگاه ها برسند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، اتلاف مواد غذایی در دوره همه گیری ویروس کرونا معنای جدیدی پیدا کرده است.

تصویر ناراحت کنند شیرهایی که در ویسکانسین دور ریخته می شوند، تخم مرغ هایی که در نیجریه شکسته می شوند، انگورهایی که در هند فاسد می شوند و خوک هایی که در مینه سوتا دفن می‌شوند، در سراسر دنیا افزایش یافته است ولی نکته تعجب ‌آور این است که دنیا در واقعیت با وجود تمام این اتفاقات بیشتر از حد معمول اتلاف مواد غذایی ندارد. یک سوم تولید مواد غذایی در سراسر دنیا سر از سطل‌های زباله در می آورند.

آنچه تغییر کرده این است که این موادغذایی به جای اینکه توسط مصرف کنندگان در سطل زباله آشپزخانه ریخته شوند، قبل از رسیدن به فروشگاه‌های مواد غذایی دور ریخته می شوند.

مقصر این اتفاقات از بین رفتن زنجیره‌های عرضه است. تولید در سراسر جهان با شیوه‌های توزیع سریع اداره می شود. تولید کشاورزان تنها طی چند روز به فروشگاهها و رستورانها می رسند و محموله بعدی محصولات و احشام فوراً برای اعزام به مقصد آماده می شوند.

وقتی این زنجیره به خاطر مشکلات به وجود آمده در حمل و نقل و بنادر، کمبود نیروی کار، بسته شدن رستوران ها و کند شدن تجارت با چالش مواجه می شود، حجم عظیمی از محصولات هرگز نمی توانند به فروشگاه ها برسند.

این فرایند پیامدهای مخربی برای امنیت غذایی دنیا دارد. در شرایطی که میلیون ها نفر به خاطر گسترش ویروس کرونا شرایط مالی مطلوبی ندارند، قیمت موادغذایی هم به شدت افزایش پیدا می‌کند.

قبل از همه گیری ویروس کرونا، حدود یک تریلیون دلار از تولیدات مواد غذایی تلف می شد که بیشتر این مقدار سر از سطل‌های زباله خانه ها در میآورد. این مقدار در آمریکا حالا به ۴۰ درصد رسیده چون مردم کمتر به فروشگاه ها می روند و بیشتر نگران قیمت ها هستند .بنابراین ضایعات مواد غذایی در آشپزخانه هاکاهش یافته است. بسیاری از تحلیلگران می گویند مقدار اتلاف مواد غذایی در سال جاری میلادی احتمالاً بالاتر از سالهای گذشته است.

گرسنگی هم در جهان دو برابر می شود. سازمان ملل متحد هشدار داده تعداد افرادی که با ناامنی غذایی در سال جاری میلادی مواجه هستند احتمالاً به ۲۶۵ میلیون نفر میرسد.

برخی گروه ها سعی می کنند نابرابری بین اتلاف مواد غذایی و گرسنگی را از بین ببرند. برای مثال، وزارت کشاورزی آمریکا ۳ میلیارد دلار گوشت، لبنیات و محصولات تازه کشاورزی را خریداری می کند و آن را به بانکهای غذا و سایر سازمانها تحویل می دهد.

همه اینها در شرایطی اتفاق می‌افتد که تولید مواد غذایی در دنیا هیچگاه بیشتر از این نبوده است. برداشت برنج و گندم، محصولاتی که حدود یک سوم کالری مصرفی دنیا را تشکیل می دهد، به بالاترین حد رسیده است. آمریکا که صادر کننده شماره یک گوشت در دنیاست شاهد افزایش بی‌سابقه گله خوکهای خود بوده و تولید گوشت سفید و تخم مرغ هم در این کشور افزایش یافته است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا