گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

صادرات گوشت آمریکا به چین با وجود کمبود در داخل

در حالی که مصرف کنندگان آمریکا با کمبود گوشت مواجه هستند، کارخانه های فراوری گوشت در این کشور به طور فزاینده ای به چین صادر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کارخانه های فرآوری گوشت این کشور دستور داده علیرغم بیمار شدن و مرگ کارگران این بخش، برای حمایت از عرضه مواد غذایی در کشور باز بمانند. در حالی که مصرف کنندگان آمریکا با کمبود گوشت مواجه هستند، این کارخانه ها به طور فزاینده ای به چین صادر می‌کنند.

ترامپ که بر سر همه گیری ویروس کرونا با چین در حال جدال است، « قانون تولید دفاعی ۱۹۵۰» را در بیست و هشتم آوریل اجرایی کرده تا این کارخانه‌ها را باز نگه دارد. حالا ترامپ مورد انتقاد بسیاری از قانونگذاران، مصرف کنندگان و کارگران این کارخانه ها قرار گرفته که این کارگران را به خاطر عرضه گوشت به چین به خطر انداخته است.

به دلیل نابود شدن گله‌های خوک چین به خاطر بیماری و افزایش قیمت گوشت این حیوان به بالاترین حد در این کشور، خریداران گوشت در چین واردات از سراسر دنیا را افزایش دادند. این شوک عرضه باعث شد چین در اواخر ۲۰۱۹ بیشتر متوجه گوشت آمریکا شود».

مایک نایگ، وزیر کشاورزی آمریکا در ایالت آیووا که موافق با این دستور ترامپ است می گوید:« می دانیم که صادرات با گذشت زمان اهمیت بسیاری پیدا می کند. به نظر من باید تمرکز خود را بر تامین نیازهای داخلی بگذاریم».

بسیاری از شرکت های فرآوری گوشت آمریکا از جمله اسمیتفیلد فودز تحت مالکیت شرکت wh گروپ چین، جی بی اس تحت مالکیت برزیل و شرکت تایسون فودز موقتا حدود ۲۰ کارخانه فرآوری گوشت را به خاطر ابتلای هزاران کارگر آنها به ویروس کرونا تعطیل کرده‌اند. برخی از این کارخانه ها فعالیت خود را به صورت محدود از سر گرفته اند چون کارگران از ترس بیماری در خانه مانده اند.

به گفته اقتصاددان ها، این اختلال در عرضه گوشت بدین معناست که مصرف کنندگان تا پایان ماه مه ۳۰ درصد گوشت کمتری در سوپر مارکت ها می بینند و قیمت آن ۲۰ درصد بالاتر از سال گذشته خواهد بود.

طبق اطلاعات وزارت کشاورزی آمریکا، در حالیکه عرضه گوشت خوک با کاهش حدود ۴۰ درصدی کشتار روزانه آن از اوایل ماه مارس، پایین آمده ولی ارسال محموله‌های گوشت خوک به چین طی همین دوره تقریبا ۴ برابر شده است.

کشاورزان آمریکا که طی جنگ تجاری با پکن از نظر مالی ضربه سختی خوردند، می گویند هنوز هم نیاز دارند کشورهای وارد کننده مثل چین گوشت خوک آنها را خریداری کنند. این کشاورزان قبل از همه گیری ویروس کرونا با عرضه بیش از حد این محصول مواجه بودند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا