گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

گردوتکان‌ها صاحب کمربند ایمنی می‌شوند

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی تویسرکان با اشاره به فوت هشت گردوتکان، هشت قطع نخاعی و مجروح شدن ۶۰ گردو تکان دیگر در سال ۹۸، گفت: پیگیری هایی با صنعتگر نمونه تویسرکانی انجام شده تا در راستای تولید کمربند ایمنی برای گردوتکان‌ها چاره ای اساسی و عملیاتی اندیشیده شود.

عبدالله قمری در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه تویسرکان به عنوان نخستین شهرستان استان همدان است که نظام صنفی کشاورزی در آن فعال شد، اظهار کرد: به طور قطع این نهاد می تواند با همکاری تنگاتنگ با ادارات و سازمان های متولی کشاورزی، کشاورزان و باغداران را در امر تنظیم بازار فروش و حتی صادرات و واردات محصولات، همسو با اتحادیه ها و تعاونی ها یاری رساند.

وی به صدور کارت هویت برای کشاورزان در این  نهاد اشاره کرد و افزود: از عملکردهای مهم این مجموعه تحت پوشش قرار دادن فعالان حوزه کشاورزی نسبت به بیمه است به طوریکه هر کشاورز می تواند در جایگاه کارفرما، چهار فرد دیگر را با یک سوم هزینه سازمان تأمین اجتماعی بیمه کند.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی تویسرکان اعلام کرد: در حال حاضر ۱۳۳۱ نفر از ۱۳ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی از خدمات نظام صنفی کشاورزی تویسرکان بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه در این همکاری ها به تدریج با شناخته شدن این نظام صنفی به سمت تعامل بیشتر با کشاورزان حرکت می کنیم، خاطرنشان کرد: به طور قطع با تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی کامل و جامع از کشاورزان، برنامه ریزی ها نیز برای این صنف همه جانبه تر و بهتر انجام می شود.

قمری معرفی ۴۱۷ مورد به منظور دریافت تسهیلات به بانک‌ها، صدور ۱۴۵۸ پروانه و کمک به حل اختلاف کشاورزان در زمینه ۹۰ پرونده ارجاع شده به دادگستری را از دیگر اقدامات این نهاد در راستای حمایت از کشاورزان برشمرد و یادآور شد: طی یک سال اخیر موفق به برگزاری پنج دوره آموزشی در حوزه دامداری، داروهای گیاهی و زنبور داری شدیم.

وی در ادامه با اعلام مجروح شدن ۶۰ گردوتکان، هشت قطع نخاعی و درگذشت هشت گردوتکان در سال گذشته، گفت: از این رو بیمه گردوتکان ها به عنوان یکی از اولویت های ما در دستور کار قرار گرفت تا جایی که ۳۲۳ کشاورز به بیمه تأمین اجتماعی معرفی شدند و این مسئله مورد استقبال مردم هم قرار گرفت.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی تویسرکان اظهار کرد: پیگیری هایی با «علی محمد نصراللهی» صنعتگر نمونه و مخترع دستگاه پوست‌کن گردو انجام شده تا در راستای تولید کمربند ایمنی برای گردو تکان‌ها چاره ای اساسی و عملیاتی اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰۰ هکتار باغات تویسرکان زیرکشت گردو است بنابراین به طور جدی دنبال ایجاد یک بازار بزرگ گردو هستیم چراکه این مسئله به عنوان بخشی از مطالبات به حق گردوکاران از دغدغه مردم شهرستان هم به حساب می آید.

قمری در پایان بیان کرد: در امر پیوندزنی در طرح بزرگ سرشاخه کاری درختان گردو نیز همکاری مناسبی با جهادکشاورزی از سوی نظام صنفی کشاورزی انجام شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا