گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

صادرات ۱۰ هزار تن تخم‌مرغ به کشورهای منطقه

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار کشور گفت: طبق آمارها در فروردین امسال بیش از ۱۰ هزار تن تخم مرغ به مقصد کشورهای عراق، افغانستان، عمان و قطر صادر شده است.

«رضا ترکاشوند» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا وضعیت تولید تخم مرغ کشور را مطلوب عنوان کرد و افزود: براساس برنامه ریزی تولید سال ۹۹،  صادرات بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تن تخم مرغ پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: اکنون تخم مرغ به کشورهای عراق، افغانستان، کویت و قطر صادر می شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار کشور تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته  از سوی سازمان توسعه و تجارت و رایزن بازرگانی ما در افغانستان صادرات تخم مرغ به افغانستان گشایش پیدا کرده است زیرا پیش از این سختگیری ها و محدودیت هایی در صادرات به این کشور انجام می شد.

وی گفت: البته هر ساله در این مقطع زمانی به دلیل کاهش مصرف با افت قیمت تخم مرغ روبرو بودیم که امسال به دلیل مدیریت و تداوم صادرات و همچنین افزایش مصرف این محصول به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی اکثر واحدهای عرضه غذا نه تنها کاهش مصرف نداشته ایم بلکه قیمت ها نیز افت چندانی نداشته است.

ترکاشوند افزود: سال گذشته نزدیک یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شد که از این میزان بیش از ۴۱ هزار تن از این محصول به کشورهای هدف صادر شده است.

به گفته وی، اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای مرغداری به طور میانگین هشت هزار تومان است که با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، کفاف هزینه‌های تولید را نمی‌دهد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا