گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۱۵۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت بهاره رفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کشاورزان کردستانی ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی این استان را زیر کشت بهاره و تولید محصولات کشاورزی برده اند.

محمدفرید سپری اظهار داشت: در کردستان چند هفته است که کشت بهاره آغاز شده و کشاورزان علیرغم وجود کرونا ویروس به کار کشت خود پرداخته اند و با توجه به بارندگی های مناسب، امسال سالی پر محصول پیش بینی می شود.

وی افزود: ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان امسال در بهار تحت کشت بهاره محصولات نخود، عدس، گلرنگ، آفتاب گردان، ذرت، چغندر قند، سیب زمینی و پیاز قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در سال های اخیر ارقام جدیدی کشت می شود که میزان تولید محصولات کشاورزی را به طور قابل چشمگیری افزایش داده است.

سپری یادآور شد: همچنین در راستای حمایت از کشاورزان کردستانی امسال حدود ۴۶ تن نهاده های دامی، ۲۰۰ هزار تن بذور محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی و سموم نباتات و مبارزه با علف های هرز، آفت کش ها و قارچ کش ها در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: امیدواریم با کوتاه کردن دست دلالان و حمایت از کشاورزان بتوانیم شکوفایی و توسعه بیش از پیش کشاورزی در استان را رقم بزنیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا