گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

توسعه صنعت نوغانداری با توزیع نهال توت اصلاح شده در جنوب کرمان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از توزیع تعداد 1000اصله نهال توت اصلاح شده و 10جعبه تخم نوغان در منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در جنوب استان کرمان، محمدرضا قائدی‌‌فر معاون بهبود تولیدات دامی سازمان اظهار کرد: ۱۰۰۰ اصله نهال‌ توت اصلاح شده در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد به دلیل اقلیم مناسب جهت احداث توتستان  بین متقاضیان توزیع شده است.

قائدی فر افزود : نوغانداری پتانسیل خوبی برای اشتغال زایی و درآمد‌زایی بهره برداران در منطقه می‌باشد و ابریشم به عنوان ماده خام برای تولید فرش های دستباف به ویژه فرشهای ابریشمی به کار می رود.

وی یادآور شد: در سال‌ های اخیر برنامه خرید تضمینی پیله ابریشم از سوی دولت موجب رغبت بیشتر کشاورزان به حرفه نوغانداری شده است و درشرایط ایده‌ آل از هر جعبه تخم نوغان میزان۳۰کیلوگرم پیله ابریشم  برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان افزود: از مهمترین دلایل پروررش این حشره ، فراهم نمودن زمینه های اشتغال در بخش صنایع دستی، قرار گرفتن پرورش کرم ابریشم در زمره مشاغل خانگی(زنان سرپرست خانوار،کودکان و افرادی که توان کشاورزی ندارند و… است.

وی بیان کرد: چندین دوره آموزش نوغانداری در منطقه برای کارشناسان و بهره‌ برداران صورت گرفته است و با توجه به توزیع ۱۰ جعبه تخم نوغان بصورت رایگان بین متقاضیان و حمایت‌های صورت گرفته نظیر خرید تضمینی و بیمه جعبه نوغان پیش بینی می‌گردد علاوه بر افزایش تولید پیله ابریشم  در منطقه نسبت به سال قبل، درآمد قابل توجهی عاید پرورش دهندگان نوغان شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا