گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

رشد مثبت کشاورزی و منفی صنعت تا پایان پاییز

اتاق بازرگانی تهران جدیدترین آمارها از وضعیت تولید در ۹ ماهه اول سال گذشته را منتشر کرده که نشان دهنده رشد مثبت در بخش کشاورزی است.

به گزارش ایسنا بر اساس اطلاعات ارائه شده در این گزارش رشد بخش کشاورزی در پاییز سال ۱۳۹۸ در قیاس با تابستان همان سال کاهش پیدا کرده و از شاخص ۱۴۴ به ۱۳۰ رسیده است و به این ترتیب میزان تولید در این بخش در قیاس با فصل‌های مشابه سالهای اخیر نیز پایین‌تر بوده است. با این وجود روند رشد بخش کشاورزی که از بهار سال  ۱۳۹۸ آغاز شده بود در مجموع نه ماهه این سال نیز ادامه پیدا کرده است. مقایسه میان آمار ۹ ماهه در سال ۱۳۹۸ و سه سال پیش از آن نشان می‌دهد که روند رو به رشد بخش کشاورزی ادامه پیدا کرده است.

تنها در فاصله‌ی یک ساله از سال  ۱۳۹۷ تا ۹ ماهه سال ۱۳۹۸ این رشد سه و نیم درصد تخمین زده می‌شود.

بررسی شرایط در حوزه‌ی معدن نشان می‌دهد که شاخص تولید دراین حوزه نوساناتی محدود را تجربه کرده است.

پس از تابستان ۱۳۹۷ که بالاترین میزان تولید در حوزه معدن بوده در فصل‌های بعد کاهشی نسبی صورت گرفته اما نوسانات چندان بالا نبوده است. با این وجود تولید در پاییز ۱۳۹۸ در حوزه معدن منفی ۱.۲ درصد اعلام شده است.

در مقایسه میان عملکرد ۹ ماهه سالهای اخیر نیز بهترین عملکرد مربوط به سال ۱۳۹۷ است و شاخص تولید معدن در نه ماهه امسال ۲.۶ درصد کاهش یافته است.

در حوزه صنعت نیز روند نزولی تولید در پاییز ۱۳۹۸ تداوم یافته اما به کمتر از یک درصد رسیده است. مقایسه آمار ۹ ماهه صنعت نیز نشان می‌دهد که بهترین عملکرد مربوط به سال ۱۳۹۶ بوده  و در دو سال بعدی روند کاهشی شده است. هر چند سرعت این کاهش در سالی که گذشت محدودتر شده و کاهش عملکرد منفی ۲.۳ درصد را نشان می‌دهد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا