گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز پرورش آرتمیا در منابع آب شور

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان صبح امروز در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت : نظر به اهمیت تولید غذای زنده ، در سالجاری طرح پرورش آرتمیا در منابع آبی شور شهرستان قاین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدمهدی سعیدی افزود: در حال  حاضر پرورش آرتمیا  در منابع آبی شور علاوه بر استفاده بهینه از منابع آبی شور باعث درآمدزایی و تامین غذای زنده جهت پرورش سایر آبزیان می شود که در صنعت شیلات بسیار موثر و کاربردی است.

وی با بیان اینکه بررسی اولیه در خصوص پرورش این سخت پوست در تعدادی از منابع آب شور شهرستان انجام گرفته است، اظهار کرد: با شروع گرم شدن هوا، در یک واحد استخر در منبع آبی شور روستای محمدآبادعلم قاین با حجم ۲۰۰۰ متر مکعب تخم و مولد آرتیمیا رهاسازی شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به تکثیر بالا وراندمان بالای آرتیمیا طرح بصورت مطلوبی رو به جلو در حال انجام است.

سعیدی تشریح کرد: امید است تا ماه آینده ظرفیت تولید این موجود گرانبها به سه برابر افزایش یابد.

گفتنی است، آرتمیا درجهان یکی از مناسب ترین غذای زنده جهت پرورش ماهیان گرانقیمت زینتی ، بچه ماهیان خاویاری و غیره می باشد و با توجه به نیاز شدید به آب شور می تواند سبب استفاده سودمند از منابع آبی شور شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا